Nr katalogowy: PAS 1007
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2015
EAN: 5425004140074
Fiorenza / Mancini: Dolce Napoli - Sonate e Concerti per Flauto
Passacaille - PAS 1007Nicola Fiorenza (1700-1764)
Francesco Mancini (1672-1737)
Filippo Rossa; Leonardo Leo; Pietro Pullj; Domenico Sari
Ines D’Avena, recorder
La Cicala
- Concerto in A Minor - I
- Concerto in A Minor - II
- Concerto in A Minor - III
- Concerto in A Minor - IV
- Sonata VII in C Major - I
- Sonata VII in C Major - II
- Sonata VII in C Major - III
- Sonata VII in C Major - IV
- Sinfonia a Flauto Solo e Basso in F Major - I
- Sinfonia a Flauto Solo e Basso in F Major - II
- Sinfonia a Flauto Solo e Basso in F Major - III
- Sinfonia a Flauto Solo e Basso in F Major - IV
- Leonardo Leo Sonata a Flauto Solo e Basso
- Sonata a Flauto Solo e Basso in G Minor - II
- Sonata a Flauto Solo e Basso in G Minor - III
- Sonata a Flauto Solo e Basso in G Minor - IV
- Sonata a Flauto Solo e Basso in G Major - I
- Sonata a Flauto Solo e Basso in G Major - II
- Sonata a Flauto Solo e Basso in G Major - III
- Concerto XIX in E Minor - I
- Concerto XIX in E Minor - II
- Concerto XIX in E Minor - III
- Concerto XIX in E Minor - IV
- Concerto XIX in E Minor - V
- Sonata a Flauto Solo in A Minor - I
- Sonata a Flauto Solo in A Minor - II
- Sonata a Flauto Solo in A Minor - III
- Sonata a Flauto Solo in A Minor - IV
- Concerto XI in A Minor - I
- Domenico Sarri: Sonata Undecima
- Concerto XI in A Minor - III
- Concerto XI in A Minor - IV
Concerto
Sonata a Flauto
Francesco Mancini:
Sonata VII
Sonata Decima Nona
Filippo Rossa:
Sinfonia a Flauto
Leonardo Leo:
Sonata a Flauto
Pietro Pullj:
Sonata a Flauto
Domenico Sari:
Sonata Undecima
Do naszych czasów zachowało się wiele rękopisów, w których widnieją utwory sygnowane mniej znanymi nazwiskami. A często dzięki odnalezionym kompozycjom dopiero zaczynamy rekonstruować biografię owych twórców, środowisko, w którym żyli, instrumenty, na które pisali. Otaczamy odnalezione utwory w miarę pełną wiedzą składającą się na praktykę wykonawczą danego ośrodka. Na płycie zarejestrowano utwory pochodzące z jednego kręgu - neapolitańskiego, podobnego czasu - I połowy XVIII wieku, a wiodącym instrumentem solowym w doborze repertuaru stał się flet podłużny. Muzycy zespołu La Cicala wraz ze wspaniałą solistką Ines D’Avena zadbali o każdy szczegół, a przede wszystkim grają na kopiach instrumentów wówczas używanych w ośrodku neapolitańskim. Prawdziwa gratka dla tych, którzy lubią odkrywać nowe oblicza dawnej muzyki. Fascynujące.
Alina Mądry - Audio Video 03-2015