koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
Nowośćsigcd914
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Signum Classics
Nr katalogowy: SIGCD 914
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2024
EAN: 635212091425
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Rodzaj: hymn, psalm

Monteverdi / Legrenzi / Lotti: Harmonies of Devotion

Signum Classics - SIGCD 914
Kompozytor
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Giovanni Legrenzi (1626-1690)
Antonio Lotti (1666-1740)
Giovanni Paolo Colonna, Agostino Steffani, Ercole Bernabei
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island Recommends
 
Monteverdi:
Cantate Domino
Adoramus te Christe

Legrenzi:
Salve regina
Intret in conspectu tuo

Lotti:
Crucifixus (5 voices)

Colonna:
Victima paschali laudes

Steffani:
Qui diligit Mariam

Bernabei:
Tribulationes cordis mei
Harmonies of Devotion is both an exploration of the Italian motet repertory of the seventeenth and early eighteenth centuries and a celebration of the devotion to this sacred repertory displayed by English antiquarian collectors of the eighteenth century. Among the works recorded here for the first time are Giovanni Legrenzi’s six-voice masterpiece Intret in conspectu tuo, which survives thanks to a copy made in London by Handel, a five-voice Crucifixus by Legrenzi’s pupil Antonio

Lotti, sent to London’s newly formed Academy of Ancient Music, a grand Marian motet writ- ten for the Academy by Agostino Steffani, and music by Steffani’s teacher Ercole Bernabei, again

collected by members of London’s antiquarian music clubs. The recording reveals lines of influence between teachers and pupils, and traces the lineage of the dramatic seconda prattica motet back to its principal source and pioneer: Monteverdi.

To porywający album zespołu Contrapunctus pod dyrekcją Owena Reesa, który przenosi nas w świat włoskich motetów XVII i XVIII wieku. Repertuar ten, bogaty w duchowe i muzyczne niuanse, został pieczołowicie zebrany przez angielskich kolekcjonerów XVIII wieku. Wśród nagrań znajdziemy premierowe wykonania utworów takich jak „Intret in conspectu tuo” Giovanni Legrenziego, zachowany dzięki kopii wykonanej przez Handla w Londynie czy pięciogłosowy „Crucifixus” Antonio Lottiego. Interpretacja Reesa wyróżnia się precyzją i emocjonalną głębią, oddając dramatyzm i religijną pasję kompozycji. Album ukazuje także wpływy Monteverdiego i rozwój seconda pratica, doskonale oddając wpływy mistrzów na uczniów. Tytuł podkreśla głębokie więzi z muzyką sakralną. To prawdziwa uczta dla miłośników wczesnej barokowej wokalnej polifonii.
Alina Madry - Audio Video 05-2024

Zobacz także:

  • SIGCD 769
  • CDA 67487
  • ARTS 47143-2
  • CC 72978
  • EPRC 058
  • CDA 68427
  • AV 2688
  • SIGCD 751
  • PTC 5187053
  • PN 2306