koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
car83522
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Carus
Nr katalogowy: CAR 83522
Nośnik: 1 CD
Data wydania: wrzesień 2021
EAN: 4009350835221
66,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: kantata

Bach: Ich hatte viel Bekümmernis, Herz und Mund und Tat und Leben

Carus - CAR 83522
Wykonawcy
Nuria Rial, soprano
Wiebke Lehmkuhl, alto
Benedikt Kristjansson, tenor
Matthias Winckhler, bass
Gaechinger Cantorey / Hans-Christoph Rademann
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island CD of the Month
 
Ich hatte viel Bekümmernis, BWV 21
Herz und Mund und Tat und Leben, BWV 147
Hans-Christoph Rademann and the Gaechinger Cantorey, with an excellent ensemble of soloists around Núria Rial, Wiebke Lehmkuhl, Benedikt Kristjánsson and Matthias Winckhler, have once again selected works by probably Leipzig’s most famous Kantor of St. Thomas’ Church: Johann Sebastian Bach’s cantatas BWV 21 “Ich hatte viel Bekümmernis” and BWV 147 “Herz und Mund und Tat und Leben.” Two works whose origins lie in Bach’s Weimar period, but which Bach adapted and expanded for performances in Leipzig.

BWV 21 “Ich hatte viel Bekümmernis” is expressive also thanks to its unusual, almost – for Bach’s time – avant-garde opening chorus (“Ich, ich, ich, ich hatte viel Bekümmernis”), which earned Bach some criticism at the time, and its splendidly jubilant final chorus, which forms a wonderful parenthesis with the opening chorus of BWV 147.

Then there is BWV 147 with the splendid presence of the chorale arrangement (“Jesus bleibet meine Freude”) – a source of earworms – concluding both parts of the cantata: – this holds is so much emotional power and impact that one simply could not, and certainly cannot, remain unmoved, either then or today.

Recorded at the Forum am Schlosspark, Ludwigsburg, 11-14 February 2021.

Dwie bachowskie kantaty pochodzące jeszcze zakresu weimarskiego, które zostały ponownie opracowane na potrzeby lipskie. Pierwsza z nich w katalogu BWV 21 przeznaczona na trze-cią niedzielę po Trójcy Świętej lub czas dowolny w roku liturgicznym jest jedną z najbardziej znanych i i inspirujących także wykonawców kantat mistrza Bacha. Rozbudowana, dwuczęściowa, przeznaczona na 4 solistów wokalnych, czterogłosowy chór i zespół instru-mentalny. BWV 147 przeznaczona na Święto Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny, podob-nie jak poprzednia ma strukturę znacznie rozbudowaną, dwuczęściową i podobną obsadę. Obie kantaty są utworami wymagającymi od wykonawców dużych umiejętności i kompe-tencji. Recytatywy, chóry i arie oraz fragmenty instrumentalne znalazły się w rękach niez-wykle fachowych. Na szczególną uwagę zasługuje wybitny zespół wokalistów-solistów. Przyjemność słuchania pokrywa się z wykonawczą kompetencją na najwyższym poziomie!
Alina Mądry - Audio Video 09-2021

Zobacz także:

  • AUDITE 97827
  • CC 720014
  • ABCD 520
  • COV 92410
  • DCD 34313
  • KTC 1805
  • ANA 030
  • PROSP 0100
  • CHAN 20305
  • ARS 38671