Nr katalogowy: ACC 24273
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2013
EAN: 4015023242739
Alfabeto Songs - guitar songs from 17th century Italy
Accent - ACC 24273- 1 Amante felice (sopra l aria della ciaccona).mp3
- 2 Alma mia (Aria della folia).mp3
- 3 Rosa bianca.mp3
- 4 Aria di Fiorenza sopra C.mp3
- 5 Deh volgetemi il guardo.mp3
- 6 Odi Euterpe.mp3
- 7 Ciacona C-Dur.mp3
- 8 Passacaglia A-Dur.mp3
- 9 Anima dove sei.mp3
- 10 Quando io volsi l altra sera.mp3
- 11 O voi ch intorno al lagrimoso canto.mp3
- 12 Bella è la Donna mia.mp3
- 13 Passacaglia D-Dur.mp3
- 14 La grave.mp3
- 15 Felici gl animi.mp3
- 16 Passacaglia H-Dur.mp3
- 17 Partenza.mp3
Amante felice
Alama mia
O voi ch’intorno al lagrimoso canto
Partenza
Girolamo Kapsberger:
Rosa Bianca
Felici gl’animi
Giovanni Paolo Foscarni:
Aria di Fiorenza
Ciacona in C
Marcantonio Aldigiatti de Cesena:
Deh volgetemi il guardo
Flaminio Corradi:
Odi Euterpe
Francesco Cobetta:
Passacaglia in A
Passacaglia in B
Girolamo Montesardo:
Anima dove sei
La Grave
Tarquinio Merula:
Quando io volsi
Bartolomeo Barbarino da Fabrian:
Bella e la Donna mia
Gaspar Sanz:
Passacaglia in D
Girolamo Montesardo, Giovanni Stefani, Flaminio Corradi and certain other forgotten authors, however, are now rubbing their eyes after several hundred years of sleep, glancing around themselves in bewilderment: not much has changed. A song is still a song and nothing seems more suitable for giving expression to the overflowing heart.
If there were a hit parade from this period, several of the songs on this programme would surely be amongst the top ten.
Muzycy z zespołu Private Musicke pod kierunkiem Pierre Pitzla, którym towarzyszy młoda hiszpańska sopranistka Raquel Andueza, uraczyli nas prawdziwymi włoskimi przysmakami wczesnego baroku. Miłosnymi przysmakami muzycznymi. Wiodą nas przez labirynt radości, smutku, nadziei i rozczarowania. Jest to wybór siedemnastu pieśni z ogromu jaki był drukowany we Włoszech pomiędzy 1610 a 1640 rokiem. To w tym czasie gitara, która jest w centrum tej wspaniałej muzycznej uczty, przeżywa swój rozkwit. Z kolei tytułowe „Alfabeto” to sposób zapisywania akordów dla tego instrumentu charakterystyczny dla początku XVII wieku. Najprościej mówiąc. Tak opracowany system pozwalał amatorom, którzy nie byli biegli w czytaniu nut, na sprawne akompaniowanie pieśniom i tańcom. Z pewnością nawet dla „wybrednych” słuchaczy okazać się może ta miłosna muzyczna uczta światem, od którego trudno będzie się oderwać. Pieśni Stefaniego, Corradiego, Meruli, Corbetty czy Kapsbergera w wykonaniu tak mistrzowskim z pięknym sopranem na czele nie mogą zostać niezauważone. Nawet więcej – to obowiązkowa lektura. Dobra piosenka nawet po trzech stuleciach pozostaje dobra. Przepiękne.
Alina Mądry - Audio Video 03-2013