Wydawnictwo: Fryderyk Chopin Institute
Seria: Muzyka zatrzymana w czasie
Nr katalogowy: NIFCCD 119-120
Nośnik: 2 CD
Data wydania: wrzesień 2021
EAN: 5906395034635
Seria: Muzyka zatrzymana w czasie
Nr katalogowy: NIFCCD 119-120
Nośnik: 2 CD
Data wydania: wrzesień 2021
EAN: 5906395034635
Nasze kategorie wyszukiwania
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): polski
Instrumenty: skrzypce, viola da gamba
Rodzaj: koncert
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): polski
Instrumenty: skrzypce, viola da gamba
Rodzaj: koncert
Jarzębski: Canzoni e concerti
Fryderyk Chopin Institute - NIFCCD 119-120
Kompozytor
Adam Jarzębski (1612-1649)
Adam Jarzębski (1612-1649)
Wykonawcy
Lucy van Dael, violin
Marinette Troost, violin
Janneke Guittart, violin
Bruce Dickey, cornetto
Charles Toet, trombone
Alberto Grazzi, bassoon
Richte van der Meer, viola da gamba
Reiner Zipperling, viola da gamba
Titia de Zwart, viola da gamba
Viola de Hoog, cello
Michael Fentross, tiorbo
Anthony Woodrow, violone
Jacques Ogg, harpsichord, organ
Lucy van Dael, violin
Marinette Troost, violin
Janneke Guittart, violin
Bruce Dickey, cornetto
Charles Toet, trombone
Alberto Grazzi, bassoon
Richte van der Meer, viola da gamba
Reiner Zipperling, viola da gamba
Titia de Zwart, viola da gamba
Viola de Hoog, cello
Michael Fentross, tiorbo
Anthony Woodrow, violone
Jacques Ogg, harpsichord, organ
Utwory na płycie:
- A.Jarzebski Concerto primo a due voci
- A.Jarzebski Concerto secondo a due voci
- A.Jarzebski Concerto terzo a due voci
- A.Jarzebski Concerto quarto a due voci
- A.Jarzebski Diligam Te Domine concerto a due voci
- A.Jarzebski Cantate Domino concerto a due voci
- A.Jarzebski Cantate Domino, Secunda Pars concerto a due voci
- A.Jarzebski In Deo speravit, concerto a due voci
- A.Jarzebski In Te Domine speravit, concerto a due voci
- A.Jarzebski Susanna videns, concerto a due voci
- A.Jarzebski Venite exsultemus, concerto a due voci
- A.Jarzebski Cantate Joh. Gabrielis, concerto a due voci
- A.Jarzebski Corona aurea, concerto a due voci
- A.Jarzebski Nova casa, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Kustrinella, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Sentinella, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Berlinesa, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Chromatica, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Spandesa, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Konigsberga, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Tamburetta, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Bentrovata, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Norimberga, concerto a tre voci
- A.Jarzebski Canzon prima, a quattro voci
- A.Jarzebski Canzon seconda, a quattro voci
- A.Jarzebski Canzon terza, a quattro voci
- A.Jarzebski Canzon quarta, a quattro voci
- A.Jarzebski Canzon quinta, a Quattro voci
Canzoni e concerti a due, tre e quattro voci cum basso continuo:
CD 1:
Concerto primo a due voci - Corona aurea, concerto a due
CD 2:
Nova casa, concerto a tre voci - Canzon quinta, a quattro
CD 1:
Concerto primo a due voci - Corona aurea, concerto a due
CD 2:
Nova casa, concerto a tre voci - Canzon quinta, a quattro
Są takie nagrania, które nie tracą z biegiem lat swej wartości - przeciwnie: jeszcze bardziej nas wzbogacają, ponieważ stanowią krok milowy dla konkretnego dzieła, kompozytora czy stylu. Obowiązkiem więc naszym jest udostepnienie ich dla pokolenia, które nie miało jeszcze możliwości uczestniczenia w tak waznych dla własnego rozwoju wydarzeniach. Nagranie z 1992 roku kompletu utworów instrumentalnych Adama Jarzębskiego, dokonane prawie 30 lat temu, do takich właśnie nagrań nalezy. Było pierwszą kompletną prezentacją tego mezwykle pięknego przykładu staropolskiej kultury muzycznej, wykonaną stylowo na instrumentach historycznych.
A zagrali na nich muzycy znakomici, stanowiący wówczas elitę wykonawstwa historycznego z Lucy van Dael na czele i takimi legendami jak kornecista amerykański Bruce Dickey. Po latach mogliśmy go ponownie podziwiać na festiwalu ,,Chopin i jego Europa'' w Nieszporach Maryjnych Monteverdiego pod dyrekcją Philippe'a Herreweghe'a. Po tym właśnie nagraniu utwory Jarzębskiego zaczęły się pojawiać w repertuarze różnych zespołów. Konsekwencją jego było również wzbogacenie europejskiej fonografii o kolejne kompletne nagranie Canzoni e concerti Mensa Sonora Ensemble Jean'a Maillet'a w 1999 roku. Z prawdziwą satysfakcją i wielką radością oddajemy w Państwa ręce ten wyjątkowy album, wierząc, ze zachwyci Was tak, jak zachwycał słuchaczy przed laty.
Stanisław Leszczyński
Nagrania dokonano w Studio Koncertowym S-1 Polskiego Radia (obecnie: im. Witolda Lutosławskiego), Warszawa, 18–25 października 1993 roku.
A zagrali na nich muzycy znakomici, stanowiący wówczas elitę wykonawstwa historycznego z Lucy van Dael na czele i takimi legendami jak kornecista amerykański Bruce Dickey. Po latach mogliśmy go ponownie podziwiać na festiwalu ,,Chopin i jego Europa'' w Nieszporach Maryjnych Monteverdiego pod dyrekcją Philippe'a Herreweghe'a. Po tym właśnie nagraniu utwory Jarzębskiego zaczęły się pojawiać w repertuarze różnych zespołów. Konsekwencją jego było również wzbogacenie europejskiej fonografii o kolejne kompletne nagranie Canzoni e concerti Mensa Sonora Ensemble Jean'a Maillet'a w 1999 roku. Z prawdziwą satysfakcją i wielką radością oddajemy w Państwa ręce ten wyjątkowy album, wierząc, ze zachwyci Was tak, jak zachwycał słuchaczy przed laty.
Stanisław Leszczyński
Nagrania dokonano w Studio Koncertowym S-1 Polskiego Radia (obecnie: im. Witolda Lutosławskiego), Warszawa, 18–25 października 1993 roku.