koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
umfccd121
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Chopin University Press
Nr katalogowy: UMFCCD 121
Nośnik: 1 CD
Data wydania: listopad 2019
EAN: 5906874951170
44,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: współczesna, 20 wiek do 1960
Obszar (język): polski
Rodzaj: kwintet

Lutosławski / Sielicki / Konowalski: Polish Modern Brass Music

Chopin University Press - UMFCCD 121
Wykonawcy
Kwintet Instrumentów Dętych Blaszanych Filharmonii Narodowej
Witold Lutosławski:
Fanfare for CUBE (1987)

Edward Sielicki:
Ensaladas (2012)

Benedykt Konowalski:
Apage satanas (1990)

Bartosz Kowalski:
Brass Quintet (2001)

Benedykt Konowalski:
Halucynacje (2002)

Piotr Wróbel:
Three Time Zones (2013):
Before
Now
After

Kazimierz Machała:
Sunset Rag (2008)
Na albumie znalazły się utwory realizujące nowe wizje muzyki kameralnej na instrumenty dęte. Większość z nich to nieznane lub rzadko wykonywane utwory Benedykta Konowalskiego, Bartosza Kowalskiego, Witolda Lutosławskiego, Kazimierza Machali, Edwarda Sielickiego i Piotra Wróbla. Nagrane kompozycje ukazują szeroki wachlarz pomysłów muzycznych, w których teraźniejszość przeplata się z historią. W Ensaladas Sielickiego znane motywy i cytaty dawnych mistrzów nabierają nowego wymiaru estetycznego. Przepełnione symboliką Apage satanas Konowalskiego ukazuje odwieczną walkę dobra ze złem. Z kolei trzyczęściowy kwintet mosiężny Kowalskiego jawi się jako plątanina wędrujących motywów. Zabawne Halucynacje Konowalskiego to podróż przez epoki i konwencje muzyczne, eksponująca jakość czystego dźwięku. Trzy Strefy Czasowe Wróbla poruszają temat symbolicznej podróży w czasie, połączonej powtarzającym się i ransformowanym motywem dźwiękowym. Jazzowy trend reprezentuje bujny Sunset Rag Kazimierza Machali. Płyta „przyciąga nie tylko miłośników muzyki współczesnej, odkrywających nowe drogi ekspresji, ale także tych, którzy szanują tradycję. Przyjemność spotkania z zespołem jest jeszcze większa dzięki doskonałemu wykonaniu, którego celem jest czystość dźwięku, techniczna perfekcja, piękna barwa tonalna i jednorodne brzmienie wszystkich instrumentów” (Joanna Cieślik-Klauza)

Zobacz także:

  • AVI 8553405
  • BIS 937
  • DCD 34217
  • ANA 033
  • GEN 25919
  • 0022036KAI
  • UMFCCD 184-185
  • GEN 24867
  • ANA 034
  • UMFCCD 177