koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
umfccd177
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Chopin University Press
Nr katalogowy: UMFCCD 177
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2024
EAN: 5906874951682
39,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: współczesna, 20 wiek do 1960
Obszar (język): polski
Instrumenty: fortepian
Rodzaj: sonata, mazurek

Tansman / Sawa / Serocki: Polish Piano Music of the 20th Century

Chopin University Press - UMFCCD 177
Kompozytor
Aleksander Tansman (1897-1986)
Marian Sawa (1937-2005)
Kazimierz Serocki (1922-1981)
Tadeusz Szeligowski, Romuald Twardowski, Ignacy Friedmann, Marian Borkowski, Witold Friemann, Andrzej Dutkiewicz
Wykonawcy
Elżbieta Karaś-Krasztel, piano
Aleksander Tansman:
Sonatina transatlantycka na fortepian
Tadeusz Szeligowski:
Sonatina na fortepian
Kazimierz Serocki:
Sonatina na fortepian
Romuald Twardowski:
Sonata breve na fortepian
Ignacy Friedmann:
Mazurek op. 49 nr 2 na fortepian
Artur Malawski:
Tryptyk góralski na fortepian
Marian Borkowski:
Mazurek na fortepian
Witold Friemann:
Mazurek op. 304 nr 1 na fortepian
Andrzej Dutkiewicz:
Mazurek na fortepian
Marian Sawa:
Mazurek na fortepian
Sonatiny i mazurki na fortepian, napisane w XX wieku przez polskich kompozytorów, to dwa filary prezentowa-nego albumu. Oryginalne zestawienie dziesięciu urokliwych kompozycji zaproponowała znakomita pianistka – Elżbieta Karaś-Krasztel; rejestracji nagrania dokonał Michał Szostakowski.

Twórcze podejście do formy sonatowej, na przykładzie utworów Aleksandra Tansmana (Sonatina transatlan-tycka), Tadeusza Szeligowskiego (Sonatina), Kazimierza Serockiego (Sonatina), Artura Malawskiego (Tryptyk gó-ralski) czy Romualda Twardowskiego (Sonata breve), pozwala zaobserwować metamorfozy, jakim ten kanoniczny gatunek muzyczny ulegał. Wybrane mazurki natomiast, Ignacego Friedmanna z 1912 roku i powojenne – Witolda Friemanna, Andrzeja Dutkiewicza, Mariana Borkowskiego i Mariana Sawy – „stanowią reprezentatywną próbkę XX-wiecznych opracowań tego tańca – nie tylko jako formy o charakterystycznej rytmice, lecz także pewnej idei związanej z całym bagażem skojarzeń. […] „Słuchając zarejestrowanych na płycie kompozycji, trudno oprzeć się wrażeniu, że mocno już zakorzenione w historii muzyki formy i gatunki odżywają w fascynujących ujęciach, a bogactwo ich świata zachęca do bacznego wsłuchiwania się w niuanse interpretacji Elżbiety Karaś-Krasztel” (Ka-rolina Kolinek-Siechowicz).

Data premiery: 15.06.2023

Zobacz także:

  • UMFCCD 154
  • AR 0001
  • NIFCCD 064
  • UMFCCD 184-185
  • GEN 24867
  • 0022036KAI