koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
rk3502
Wydawnictwo: Raumklang
Nr katalogowy: RK 3502
Nośnik: 1 CD
Data wydania: marzec 2016
EAN: 4018767035025
60,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty:

Telemann / Rolle: So horet meinen Gesang

Raumklang - RK 3502
Wykonawcy
Antje Rux, Soprano
Susanne Langner, Alto
Tobias Hunger, Tenor
Ingolf Seidel, Bass
Leipziger Concert / Siegfried Pank
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason 5 Music Island Recommends
 
Telemann:
Kantate auf Pfingsten
Zwei Auszuge von Klopstocks Messiah
Mirjam und deine Wehmut, Debora

Rolle:
David und Jonathan. Eine Musikaliche Elegie
Friedrich Gottlieb Klopstock (1724-1813) to poeta niemiecki, który swoją twórczością inspirował kompozytorów swego czasu i inspiruje do dziś. Na tej płycie możemy zapoznać się z muzyczną wizją Georga Philippa Telemanna i Johanna Heinricha Rolle poezji Klopstocka. Z jednej strony Telemann odwołał się do jego poematu „Mesjasz” i stworzył dwa dzieła: „Zwei Auszüge aus Klopsocks Messias” i „Mirjams, und deine Wehmut, Debora”. To swego rodzaju muzyczne dramaty pełne kontrastów. Poezja Klopstocka pisana antycznym metrum jest pełna emocji, która stawia muzyce niezwykłe wyzwania. Telemann doskonale wyczuł ów temperament. Telemannowską wizję poezji Klopstocka dopełnia kantata „Komm, Geist des Herrn”. Rolle również odwołał się do tekstów poety pisząc w 1759 roku, pełniąc wówczas w Magdeburgu funkcję dyrektora muzyki, elegię muzyczną „David i Jonathan”. Muzycy pod dyrekcją Siegfrieda Panka podeszli do tej muzyki w sposób bardzo empatyczny. Ciekawe i inspirujące.


Goethe revered him and raved about him in his Werther – the poet Friedrich Gottlieb Klopstock not only filled poets with enthusiasm, but has also inspired musicians from G. P. Telemann through Gustav Mahler to the present day. Klopstock realized his ideal of antique poetry in the epic poem The Messiah, which is written throughout in hexameters. For Georg Philipp Telemann, his poetry posed a new challenge; Telemann tried his hand several times on Klopstock’s works, the most famous being the two settings, recorded here, of the first and tenth cantos of the Messiah. Telemann sensitively translated the mood and the form of the text into music, searching for new ways that contrasted with the realization of the usual cantata or oratorio forms. This major work is complemented by the cantata Komm, Geist des Herrn, composed in 1759, and by Klopstock’s musical elegy David and Jonathan, which was set by the Magdeburg Music Director Johann Heinrich Rolle. The Leipziger Concert, under the direction of Siegfried Pank, delights with a very empathic musical approach to Klopstock, Telemann and Rolle.

Friedrich Gottlieb Klopstock (1724-1813) to poeta niemiecki, który swoją twórczością inspirował kompozytorów swego czasu i inspiruje do dziś. Na tej płycie możemy zapoznać się z muzyczną wizją Georga Philippa Telemanna i Johanna Heinricha Rolle poezji Klopstocka. Z jednej strony Telemann odwołał się do jego poematu „Mesjasz” i stworzył dwa dzieła: „Zwei Auszüge aus Klopsocks Messias” i „Mirjams, und deine Wehmut, Debora”. To swego rodzaju muzyczne dramaty pełne kontrastów. Poezja Klopstocka pisana antycznym metrum jest pełna emocji, która stawia muzyce niezwykłe wyzwania. Telemann doskonale wyczuł ów temperament. Telemannowską wizję poezji Klopstocka dopełnia kantata „Komm, Geist des Herrn”. Rolle również odwołał się do tekstów poety pisząc w 1759 roku, pełniąc wówczas w Magdeburgu funkcję dyrektora muzyki, elegię muzyczną „David i Jonathan”. Muzycy pod dyrekcją Siegfrieda Panka podeszli do tej muzyki w sposób bardzo empatyczny. Ciekawe i inspirujące.
Alina Mądry - Audio Video 03-2016

Zobacz także:

  • PTC 5187072
  • ACD 22823
  • PTC 5186749
  • DCD 34314
  • CHR 77479
  • ALC 3146
  • AVI 4866611
  • GEN 24877
  • UMFCCD 166
  • HC 24028