Seria: Konkurs Chopinowski - portrety
Nr katalogowy: NIFCCD 647-648
Nośnik: 2 CD
Data wydania: czerwiec 2022
EAN: 5906395034789
Chopin: Nocturne, Polonaise, 24 Preludes, Mazurkas, Concerto
Fryderyk Chopin Institute - NIFCCD 647-648Fryderyk Chopin (1810-1849)
Aimi Kobayashi, piano
Orkiestra Filharmonii Narodowej / Andrzej Boreyko
Nokturn fis-moll op. 48 nr 2
Etiuda a-moll op. 25 nr 1
Scherzo E-dur op. 54
4 mazurki op. 30
24 Preludia op. 28
CD 2:
Polonez Fantazja As-dur op. 61
Ballada F-dur op. 38
Andante Spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Koncert fortepianowy e-moll op. 11
Najwcześniejsze ze wszystkich dzieł, jakie Kobayashi zagrała w Warszawie w październiku 2021 roku to Koncert fortepianowy e-moll op. 11. Dzieło to, zachwycające młodzieńczym polotem, Chopin przedstawił światu osobiście, w Warszawie w październiku 1830 roku, podczas jednego ze swoich koncertów pozegnalnych, zaledwie miesiąc przed opuszczeniem Polski. Otwierające partię fortepianu oktawy w fortissimo są mocnym, przykuwającym uwagę akcentem - i Kobayashi taki właśnie akcent stawia, jednak i tym razem pewna subtelność staje się jej wyróżnikiem - podobnie jak to miało miejsce w poprzednich etapach konkursu. Środkowa Romance prowadzona jest w spokojnym tempie; wspólnie ze skupionymi na pianistce orkiestrą i dyrygentem Kobayashi stworzyła bardzo ciekawą, godną zapamiętania kreację.
Nagrań dokonano podczas 18. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej, Warszawa, 3–20 października 2021. Piano: Steinway D, 611479.
Kolejny dwupłytowy album z zarejestrowaną muzyką podczas 18. Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej wydany przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Tym razem bohaterką jest dobrze znana także z poprzedniej edycji konkursu Aimi Kobayashi. Obok solowych utworów Chopina - m.in. preludiów, nokturnu, poloneza-fantazji, mazurków, ballady pianistka prezen-tuje także Koncert e-moll op. 11 z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Andrzeja Boreyko. Z jednej strony subtelna, a z drugiej pełna żarliwości gra, zawsze odznacza się nieskazitelną perfekcją. Jej kreacja muzyki Chopina, pełna różnorodnych odcieni nie przestaje zachwycać. Z pewnością Kobayashi należy do elity światowej pianistyki.
Alina Mądry - Audio Video 06-2022