Nr katalogowy: GEN 19665
Nośnik: 1 CD
Data wydania: wrzesień 2019
EAN: 4260036256659
Epoka muzyczna: współczesna, 20 wiek do 1960, barok
Obszar (język): rosyjski, polski, francuski
Instrumenty: akordeon
Rodzaj: suita
Lutosławski / Schnittke / Rameau: Portrait of a Lover
Genuin - GEN 19665Witold Lutosławski (1913-1994)
Alfred Schnittke (1934-1998)
Jean-Philippe Rameau (1683-1764)
Luciano Berio, Mikołaj Majkusiak, Astor Piazzolla, Zygmunt Krauze
Maciej Frąckiewicz, accordion
- Gogol-Suite (Revis Fairy Tale) - Chichikov’s Childhood - Andantino
- Gogol-Suite (Revis Fairy Tale) - Officials - Allegro
- Gogol-Suite (Revis Fairy Tale) - Waltz - Tempo di Valse
- Gogol-Suite (Revis Fairy Tale) - Polka – Allegretto
- Sequenza XIII (Chanson)
- Bukoliki (Bucolics) - No. 1 - Allegro vivace
- Bukoliki (Bucolics) - No. 2 - Allegretto sostenuto
- Bukoliki (Bucolics) - No. 3 - Allegro molto
- Bukoliki (Bucolics) - No. 4 - Andantino
- Bukoliki (Bucolics) - No. 5 - Allegro marciale
- Cinquième Suite from Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin - L’ Entretien des Muses
- Cinquième Suite from Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin - La Poule
- Dyad (2016) for Accordion - Largo
- Flora’s Game from 3 Preludes - Lento, tempo di milonga
- Portret kochanki (Portrait of a Lover)
Gogol-Suite:
Chichikov's Childhood
Officials
Waltz
Polka
Luciano Berio:
Sequenza XIII (Chanson)
Witold Lutosławski:
Bukoliki
Jean-Philippe Rameau:
Nouvelles Suites de Pieces de Clavecin - Cinquieme Suite
Mikołaj Majkusiak:
Dyad
Astor Piazzolla:
Flora's Game from 3 Preludes
Zygmunt Krauze:
Portret kochanki
Award Winner of Deutscher Musikwettbewerb 2018.
To, co przychodzi od razu na myśl, po oglądzie płyty i pierwszych dźwiękach, to zachwyt i zarazem uczucie, że płyta jest szalona. Tylko akordeon i jeden muzyk - Maciej Frąckiewicz. I jaki repertuar. Nietypowy, niespotykany na akordeon. Utwory przede wszystkim kompozytorów XX-wiecznych, a wręcz współczesnych: Alfred Schnittke, Luciano Berio, Witold Lutosławski, Mikołaj Majkusiak i Zygmunt Krauze. A na to wszystko wpleciony Jean-Philippe Rameau i Astor Piazzolla. Utwory współczesne nawiązują tytułami i formą do tych rodem z epok wcześniejszych typu: chanson, preludium, suita. Dzieje się dużo. Płyta może nieco szokować, ale dla słuchaczy żądnych nowych wyzwań to doskonały moment na podjęcie jednego z nich. Nagranie tej płyty jest nagrodą za zwycięstwo w konkursie. Maciej Frąckiewicz, wirtuozowski i wrażliwy jednocześnie, jest odważnym twórcą swego muzycznego portretu.
Alina Mądry - Audio Video 09-2019