Ego sum panis vivus Fratres ego enim accepi Accepit Jesus calicem Missa Fratres ego enim accepi Caro mea vere est cibus Pater noster Sacerdotes Domini Song of Songs Victimae paschali laudes Pange lingua
To kolejny krążek, ósmy z kolei, projektu The Sixteen i wytwórni Coro, polegającego na nagrywaniu przebogatej twórczości Giovanniego Pierluigi da Palestriny (1525-1594). To drugi, obok Orlando di Lasso, kompozytor, którego twórczość jest pewnego rodzaju podsumowaniem polifonii renesansu. Samych mszy napisał ponad 100, około 370 motetów, madrygałów blisko 140 - pełna edycja jego dzieł obejmuje 33 tomy. Tym razem The Sixteen tematycznie skoncentrowało się na utworach opartych na motywach związanych z Ostatnią Wieczerzą i śmiercią Chrystusa na krzyżu. W repertuarze znalazły się także trzy opracowania Pieśni nad Pieśniami. Spokojnie płynąca polifonia, pełne nasycenia brzmienie głosów i precyzja w prezentowaniu wszystkich płaszczyzn wokalnych przez muzyków nadaje tej muzyce wyjątkowego wymiaru. Palestrina had a vast impact on the development of music. Hugely famous in his day, his reputation and influence grew even more following his death and his work can be seen as a summation of Renaissance polyphony. His musical legacy is prodigious even by the standards of the time he wrote over 100 masses and he was the first Renaissance composer to have a complete edition of almost his whole output published in modern notation.
The eighth recording in The Sixteen’s celebrated series focuses on the Last Supper and the sacrifice of Christ on the Cross at the first Easter and includes the Missa Fratres ego enim accepi. Three settings from the Song of Songs also feature. Recorded at Church of St Alban the Martyr, Holborn, London, 20-22 March 2019
To kolejny krążek, ósmy z kolei, projektu The Sixteen i wytwórni Coro, polegającego na nagrywaniu przebogatej twórczości Giovanniego Pierluigi da Palestriny (1525-1594). To drugi, obok Orlando di Lasso, kompozytor, którego twórczość jest pewnego rodzaju podsumowaniem polifonii renesansu. Samych mszy napisał ponad 100, około 370 motetów, madrygałów blisko 140 - pełna edycja jego dzieł obejmuje 33 tomy. Tym razem The Sixteen tematycznie skoncentrowało się na utworach opartych na motywach związanych z Ostatnią Wieczerzą i śmiercią Chrystusa na krzyżu. W repertuarze znalazły się także trzy opracowania Pieśni nad Pieśniami. Spokojnie płynąca polifonia, pełne nasycenia brzmienie głosów i precyzja w prezentowaniu wszystkich płaszczyzn wokalnych przez muzyków nadaje tej muzyce wyjątkowego wymiaru. Alina Mądry - Audio Video 01-2020