Nr katalogowy: CC 72760
Nośnik: 1 CD
Data wydania: wrzesień 2017
EAN: 608917276022
Monteverdi / Strozzi / Marini: Altri Canti d'amor
Challenge Classics - CC 72760Claudio Monteverdi (1567-1643)
Barbara Strozzi (1619-c1664)
Biagio Marini (1594-1663)
Francesco Cavalli, Marco Uccellini, Richardo Rognono, Tarquinio Merula
L'Estro d'Orfeo:
Rodney Prada, viola da gamba
Lucia Giraudo, baroque violin
Josue Melendez, cornetto
Javier Nunez, harpsichord
Leonor de Lera, violin
Josep Maria Marti, theorbo
- Lucidissima Face
- Aria Quarta sopra la Ciaccona à 3
- Sinfonia - Altri Canti d'Amor
- Sonata prima sopra "Fuggi dolente core"
- L'Eraclito Amoroso
- Aria Decima Terza sopra "Questa bella sirena"
- Diminuzioni sopra il "Lamento d'Apollo"
- Chiacona à 3 col Basso
- "Ancor che col partire" per la viola bastarda
- Canzon à 3
- Sonata nona Op.5
Sinfonia - Altri Canti d'Amor
Biagio Marini:
Sonata prima sopra “Fuggi dolente core”
Barbara Strozzi:
L’Eraclito Amoroso
Marco Uccellini:
Aria Decima Terza sopra “Questa bella sirena”
Leonor de Lera:
Diminuzioni sopra il “Lamento d’Apollo”
Tarquinio Merula:
Chiacona a 3 col Basso
Riccardo Rognoni:
“Ancor che col partire” per la viola bastarda
Francesco Cavalli:
Canzon a 3
Lucidissima Face
Marco Uccellini:
Sonata nona, Op.5
Aria Quarta sopra la Ciaccona a 3
Recorded at Iglesia de San Juan Bautista de Secadura, Cantabria, Spain, 13-16 September 2016
To jest debiut płytowy zespołu L'Estro d’Orfeo. Repertuar ogniskuje się wokół muzyki włoskiego Seicento. A płytę otwiera zawarta w ósmej księdze madrygałów Claudia Monteverdiego sinfonia - tytułowa Altri canti d’amor. W tej księdze między innymi znajdują się madrygały o tematy miłosnej, co dało impuls do złożenia repertuaru tej płyty. A w związku z obchodzonym w tym roku 450-leciem urodzin Monteverdiego należy na ten album zwrócić szczególną uwagę. Mamy tu do czynienia jedynie z wersjami czy utworami stricte instrumentalnymi. A instrumenty pełnią tu rolę głosów, które także śpiewają o miłości. Już samodzielnie, bowiem XVII wiek to czas ich pełnej autonomii. Wśród panów kompozytorów pojawia się także „pani kompozytorka”, co w tamtych czasach było dość wyjątkowe. Mowa o Barbarze Strozzi, uczennicy Francesco Cavallego, który z kolei był uczniem Monteverdiego. Wykonanie, co warte podkreślenia, nie jest skupione na efekcie, tylko afekcie, w dodatku miłosnym. Precyzyjne, z polotem, kompetentne wykonawstwo w nurcie historycznym. Znakomite.
Alina Mądry - Audio Video 10-2017