Wydawnictwo: Challenge Classics
Nr katalogowy: CC 72512
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: lipiec 2011
EAN: 608917251227
Nr katalogowy: CC 72512
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: lipiec 2011
EAN: 608917251227
Nasze kategorie wyszukiwania
Epoka muzyczna: współczesna, 20 wiek do 1960
Obszar (język): niemiecki, francuski
Instrumenty: fortepian
Hybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!
Epoka muzyczna: współczesna, 20 wiek do 1960
Obszar (język): niemiecki, francuski
Instrumenty: fortepian
Hybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!
Gees / Satie: ImproviSatie
Challenge Classics - CC 72512
Wykonawcy
Michael Gees, piano
Michael Gees, piano
Utwory na płycie:
Satie
Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses - Crépuscule matinal (de midi)
5eme Gnossienne
Pieces froides - Danses de travers
1ere Gnossienne
Véritables Prélude Flasques (pour un chien) - Sévere réprimande
Véritables Prélude Flasques (pour un chien) - Seul a la maison
Danses de travers, no. 2
Descriptions automatiques - Sur une lanterne
4eme Gnossienne
Danses de travers, no. 3
1ere Gymnopédie
Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses - No. 2, Danse cuirassée (Période greque)
Michael Gees
Die Nachtigall
Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses - Crépuscule matinal (de midi)
5eme Gnossienne
Pieces froides - Danses de travers
1ere Gnossienne
Véritables Prélude Flasques (pour un chien) - Sévere réprimande
Véritables Prélude Flasques (pour un chien) - Seul a la maison
Danses de travers, no. 2
Descriptions automatiques - Sur une lanterne
4eme Gnossienne
Danses de travers, no. 3
1ere Gymnopédie
Vieux Sequins et Vieilles Cuirasses - No. 2, Danse cuirassée (Période greque)
Michael Gees
Die Nachtigall
Music spontaneously composed originates from the presence of the spirit. This is music extempore. To achieve this, I have embraced the music of Erik Satie. Through closely-tied and personalized improvization, I gained insights and found open windows and doors. I looked into Satie’s music applying the rules it follows. Every day, I interpreted its horoscope, so to speak. What other development potential would have been “in it” for its idea? He himself led the path. With his “Wrong Dances,” he wrote the same piece three times: In his understanding, apparently, there is no one phrasing of a thought that remains valid through the times. Neither in my understanding, by the way.