Prosa - Ave Maria gracia plena Fuga duo[rum] temp[orum] Hymnus - Proles de caelo Introitus - In excelso throno Basse Danse - Paradisi porte Sequentia - Alma cohors Domini Graduale - Tollite portas Motet - Christe sanctorum – Tibi Christe Improperia - Popule meus Basse Danse - Danse de Cleves Hymnus - Ad cenam agni providi Chanson - Den haghel ende die calde snee Sequens - Ave mundi spes Maria Motet - Virgo rosa Gilles Binchois Antiphona - Paradisi porte »Salve« (Salve Regina) Canticum bmv - Magnificat secondi toni
Zupełnie niesamowity zamysł tej płyty. Muzykujące Anioły Hansa Memlinga powstały ok. 1470 roku. Zdobią dziś wystawę w Królewskim Muzeum Sztuk Pięknych w Antwerpii. Jest to tryptyk olejny składający się ze środkowego obrazu i dwóch skrzydeł. Obraz środkowy przedstawia Chrystusa w otoczeniu śpiewających aniołów. Boczne skrzydła przedstawiają wizerunki aniołów grających na różnych instrumentach, precyzyjnie odtworzonych przez artystę wraz z wówczas obowiązującym układem w muzyce. Wim Becu zainicjował ten inter-dyscyplinarny projekt - odtworzenia muzyki z czasów malarza, która mogła go zainspirować. Instrumenty odtworzono, muzykę odpowiednią dobrano (m.in. utwory Dufay’a czy Obrechta). A my możemy podziwiać umuzycznienie Muzykujących Aniołów i zatopić się w tej niebiańskiej muzyce. Znakomite. Around 1490, the painter Hans Memling created his ''Concert of Angels''. It consists of three paintings for the outside of an altar and shows God the Father surrounded by angels singing and playing instruments. What might the music have sounded like that inspired Memling to this painting? Very precisely, the painter depicted the instruments of his time, grouped into the "alta" and ''bassa capella'' typical of the period - the loud and the quiet instruments.
Together with the Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerp, where Memling's paintings hang today, Wim Becu initiated an interdisciplinary project in which the depicted instruments were recreated in detail by specialists in instrument making and research was carried out to find thematically appropriate music.
The central theme of the original altar, of which only the Angel Concerto remains, was the Assumption of Mary, and so ''Paradisi porte'' - the door to paradise - also determines the music of this CD. Gregorian music from liturgical books and polyphonic compositions from the time around 1500 in Bruges are heard, truly heavenly music played by Wim Becu's Otremontano Antwerpen together with the singers of the Tiburtina Ensemble. Recorded at AMUZ, Antwerpen (Belgium), on 8-10 December 2020.
Zupełnie niesamowity zamysł tej płyty. Muzykujące Anioły Hansa Memlinga powstały ok. 1470 roku. Zdobią dziś wystawę w Królewskim Muzeum Sztuk Pięknych w Antwerpii. Jest to tryptyk olejny składający się ze środkowego obrazu i dwóch skrzydeł. Obraz środkowy przedstawia Chrystusa w otoczeniu śpiewających aniołów. Boczne skrzydła przedstawiają wizerunki aniołów grających na różnych instrumentach, precyzyjnie odtworzonych przez artystę wraz z wówczas obowiązującym układem w muzyce. Wim Becu zainicjował ten inter-dyscyplinarny projekt - odtworzenia muzyki z czasów malarza, która mogła go zainspirować. Instrumenty odtworzono, muzykę odpowiednią dobrano (m.in. utwory Dufay’a czy Obrechta). A my możemy podziwiać umuzycznienie Muzykujących Aniołów i zatopić się w tej niebiańskiej muzyce. Znakomite. Alina Mądry - Audio Video 06-2021