
Nr katalogowy: ACC 24287
Nośnik: 1 CD
Data wydania: marzec 2014
EAN: 4015023242876
Rome - Paris - Madrid: European Baroque Guitar Music
Accent - ACC 24287Pierre Pitzl, baroque guitar
Bartolotti: Prelude
Bartolotti:Allemande
Bartolotti: Courante
Bartolotti: Brando
Bartolotti: Sarabande
Bartolotti: Gigue
Bartolotti: Passacaglie
Granata: Allemanda in D
Granata: Balletto in B
Granata: Passacaglia in B
Granata: Sarabanda in E
Granata: Allemanda in O
Granata: Passacaglia in O
Corbett: Prelude
Corbett: Allemande
Corbett: Courante
Corbett: Chacone
de Visée: Prelude
de Visée: Allemande
de Visée: Courante
de Visée: Sarabande
de Visée: Gigue
de Visée: Bourée
Sanz: Preludio o Capricho arpeado por la X
Sanz: Passacagles por la X
Guerau: Canario
Guerau: Passacaglia de 7. tono
Guerau: Passacaglia de 8. tono
Guerau: Marionas
ACC-24287Track02.mp3
ACC-24287Track15.mp3
Secondo libro di chitarra (Rome, c 1655)
Giovanni Battista Granata:
Soavi concenti di sonate musicali per chitarra spagnuola, opera quarta (Bologna 1659)
Francisque Corbett:
La guitarre royalle (Paris 1670)
Robert de Visée:
Livre de pieces pour la guittarre (Paris 1682)
Gaspar Sanz:
Instrucción de musica sobre la guitarra espanola (Zaragossa 1674/1697)
Francisco Guerau:
Poema harmonico (Madrid 1694)
The attraction of this CD is found precisely in this variety and high technical standard. Pierre Pitzl satisfies these demands with impressive bravura, for he is a master - more so than hardly any of his peers - of the "mixed style" with its subtle alternation between strumming and plucking.
Gitara, której stolicą jest Hiszpania, bardzo szybko rozpoczęła swój triumfalny przemarsz po całej Europie, bowiem już od połowy XVII wieku. Gitarzysta Pierre Pitzl na swojej pierwszej solowej płycie akcentuje dzieła XVII i XVIII-wiecznych twórców wywodzących się z trzech europejskich stolic: Rzymu, Paryża i Madrytu. Aktywni w tym czasie byli m.in.: Michelangelo Bartolotti (Rzym), Giovanni Battista Granata (Rzym), Francisque Corbett (Paryż), Robert de Visée (Paryż), Gaspar Sanz oraz Francisco Guerau (Madryt). Obraz muzyki gitarowej dzięki tak dobranemu zestawowi jest różnorodny i dobrze ilustruje to, co wówczas ją charakteryzowało, także od strony używanych technik gry na tym instrumencie. I to jest główna zaleta tej płyty dodatkowo podkreślana imponującą momentami brawurą wykonawcy.
Alina Mądry - Audio Video 08-2014