Fantasia B-dur
Fantasia G-dur
Fantasia f-moll
Fantasia D-dur
Fantasia A-dur
Fantasia e-moll
Fantasia Es-dur
Fantasia E-dur
Fantasia h-moll
Fantasia D-dur
Fantasia F-dur
Fantasia a-moll
Nagranie 12 Fantazji Telemanna na skrzypce solo, wykonane przez Pawła Łosakiewicza na instrumencie z prywatnej kolekcji „Antonius & Hieronymus FR Amati Cremonem Andreae fil. F 1616” opiera się na rękopisie z 1735 r. Cykl dwunastu utworów utrzymanych w typie sonatowym, podchodzony w sposób liberalny, można podzielić na dwie grupy. W pierwszej szóstce autorka stara się naśladować teksturę sonaty trio (również w typie da chiesa, ze zwiększoną obecnością polifonii). Druga grupa skłania się ku lżejszym utworom, często o charakterze tanecznym, w których tekstura zdaje się symulować sonatę na skrzypce solo z „domyślnym” continuo. Płyta Telemanna, interpretowana przez Pawła Łosakiewicza, prezentuje również ważny głos znanego skrzypka i doświadczonego nauczyciela w trwającej od kilkudziesięciu lat debacie na temat wykonywania muzyki barokowej na współczesnych instrumentach smyczkowych w warunkach akustycznych typowych dla sal koncertowych XXI wieku. Fantazje Telemanna urzekają swoim pięknem i pobudzają wyobraźnię, tworząc zachwycający muzyczny krajobraz.
The recording of Telemann's 12 Fantasias for solo violin, performed by Paweł Łosakiewicz on an instrument from the private collection "Antonius & Hieronymus FR Amati Cremonem Andreae fil. F 1616" is based on a manuscript from 1735. The cycle of twelve pieces in the sonata type, approached in a liberal way, can be divided into two groups. In the first six, the author tries to imitate the texture of the trio sonata (also in the da chiesa type, with an increased presence of polyphony). The second group leans towards lighter pieces, often of a dance character, in which the texture seems to simulate a sonata for solo violin with a "default" continuo. Telemann's album, interpreted by Paweł Łosakiewicz, also presents an important voice of a renowned violinist and experienced teacher in the decades-long debate on the performance of baroque music on contemporary string instruments in the acoustic conditions typical of 21st-century concert halls. Telemann's fantasies captivate with their beauty and stimulate the imagination, creating a delightful musical landscape.
Data premiery: 9 czerwca 2017