koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
rk3903
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Raumklang
Nr katalogowy: RK 3903
Nośnik: 1 CD
Data wydania: listopad 2020
EAN: 4018767039030
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: skrzypce, organy

Schutz: Sacred Choral Music 1648

Raumklang - RK 3903
Wykonawcy
Ensemble Polyharmonique:
Magdalene Harer, soprano
Joowon Chung, soprano
Alexander Schneider, alto & primus inter pares
Johannes Gaubitz, tenor
So¨ren Richter, tenor
Matthias Lutze, bass
Juliane Laake, violin
Klaus Eichhorn, organ
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason d'Or klassik heute 10 Music Island Recommends
 
Die Himmel erzählen die Ehre Gottes
Unser Wandel ist im Himmel
O lieber Herre Gott
Herr auf dich traue ich
Eins bitte ich vom Herren
Die mit Tranen saen
Unser keiner lebet ihm selber
Die Seele Christi heilige mich
Ich bin eine rufende Stimme
Das ist je gewisslich wahr
Erhore mich, wenn ich rufe
Also hat Gott die Welt geliebt
Ich bin ein rechter Weinstock
So fahr ich hin zu Jesu Christ
Selig sind die Toten
Heinrich Schütz (1585-1672) wykształcenie muzyczne odebrał przede wszystkim w Wenecji u Giovanniego Gabrielego, ważny wpływ miała również na niego twórczość Claudio Montever-diego. Nasączony zatem włoskim madrygałem, stylem koncertującym, polichóralnością i imi-tacją powrócił na niemiecką ziemię, aby stworzyć bardzo indywidualny i nowatorski styl. Stał się ikoną muzyki niemieckiej XVII wieku. Jego Geistliche Chor-Music napisane w 1648 roku w Dreźnie to jeden z najznakomitszych przykładów łączenia włoskiej żywej polifonii z twardymi kontrapunktycznymi zasadami. To muzyka wokalna (z obecnością delikatnego to-warzyszenia instrumentalnego- violone i organy), która wypełnia przestrzeń między dźwięka-mi i głosami, całkowicie wciągając słuchacza w tę grę. Znakomita interpretacja


When in 1648 the great Heinrich Schütz published his “Sacred Choral Music,” German-language sacred music was strongly influenced by the modern and innovative madrigal style from Italy. One spoke of a “strangely charming Italian madrigal manner,” or of a “a strangely delightful kind of madrigal.” Heinrich Schütz, on the other hand, shows how one could write lively polyphony in a pure contrapuntal style without violating the sacrosanct compositional rules of the sixteenth century. On its new recording of the “Sacred Choral Music 1648” by Heinrich Schütz, Ensemble Polyharmonique combines ideas of the German and Franco-Flemish singing cultures into lively poetic interpretations. As a listener, one must perhaps have the courage to let oneself succumb to the “pervasiveness” of this music, a music that does not become boring and time and again opens up to him who engages with it. But in the end, one will be richly rewarded by the greatest enjoyment of art and valuable musical experiences that touch both the heart and spirit.

Heinrich Schütz (1585-1672) wykształcenie muzyczne odebrał przede wszystkim w Wenecji u Giovanniego Gabrielego, ważny wpływ miała również na niego twórczość Claudio Montever-diego. Nasączony zatem włoskim madrygałem, stylem koncertującym, polichóralnością i imi-tacją powrócił na niemiecką ziemię, aby stworzyć bardzo indywidualny i nowatorski styl. Stał się ikoną muzyki niemieckiej XVII wieku. Jego Geistliche Chor-Music napisane w 1648 roku w Dreźnie to jeden z najznakomitszych przykładów łączenia włoskiej żywej polifonii z twardymi kontrapunktycznymi zasadami. To muzyka wokalna (z obecnością delikatnego to-warzyszenia instrumentalnego- violone i organy), która wypełnia przestrzeń między dźwięka-mi i głosami, całkowicie wciągając słuchacza w tę grę. Znakomita interpretacja
Alina Mądry - Audio Video 01-2021

Zobacz także:

  • CAR 83506
  • FHR 145
  • CAR 83253
  • UMFCCD 186
  • PTC 5187036
  • LWC 1271
  • SIGCD 779
  • ABCD 521
  • EPRC 061
  • ACD 22849