Nr katalogowy: PTC 5186884
Nośnik: 2 CD
Data wydania: czerwiec 2022
EAN: 827949088469
Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: wiolonczela, fortepian
Rodzaj: sonata
Beethoven: Cello Sonatas
Pentatone - PTC 5186884Ludwig van Beethoven (1770-1827)
- Sonata for Cello and Piano No. 1 in F Major, Op. 5, No. 1 - I. Adagio sostenuto - Allegro
- Sonata for Cello and Piano No. 1 in F Major, Op. 5, No. 1 - II. Rondo. Allegro vivace
- Sonata for Cello and Piano No. 2 in G Minor, Op. 5, No. 2 - Ia. Adagio Sostenuto ed espressivo
- Sonata for Cello and Piano No. 2 in G Minor, Op. 5, No. 2 - Ib. Allegro molto più tosto
- Sonata for Cello and Piano No. 2 in G Minor, Op. 5, No. 2 - II. Rondo. Allegro
- Sonata for Cello and Piano No. 3 in A Major, Op. 69 - I. Allegro ma non tanto
- Sonata for Cello and Piano No. 3 in A Major, Op. 69 - II. Scherzo
- Sonata for Cello and Piano No. 3 in A Major, Op. 69 - III. Adagio cantabile - Allegro vivace
- Sonata for Cello and Piano No. 4 in C Major, Op. 102, No. 1 - I. Andante - Allegro vivace
- Sonata for Cello and Piano No. 4 in C Major, Op. 102, No. 1 - II. Adagio - Allegro vivace
- Sonata for Cello and Piano No. 5 in D Major, Op. 102, No. 2 - I. Allegro con brio
- Sonata for Cello and Piano No. 5 in D Major, Op. 102, No. 2 - II. Adagio con molto sentimento d’affetto
- Sonata for Cello and Piano No. 5 in D Major, Op. 102, No. 2 - III. Allegro
Sonata for Cello and Piano No. 1 in F Major, Op. 5, No. 1
Sonata for Cello and Piano No. 2 in G Minor, Op. 5, No. 2
CD 2:
Sonata for Cello and Piano No. 3 in A Major, Op. 69
Sonata for Cello and Piano No. 4 in C Major, Op. 102, No. 1
Sonata for Cello and Piano No. 5 in D Major, Op. 102, No. 2
This album was recorded at the Conrad Prebys Performing Arts Center in San Diego, California, in October 2020.
Wiolonczelistka Alisa Weilerstein i pianista Inon Barnatan prezentują kompletne nagranie pięciu sonat wiolonczelowych Ludwiga van Beethovena. Nie zostały skomponowane w jednym zwartym cyklu, powstawały przez blisko dwadzieścia lat, począwszy od pierwszej napisanej w 1796 roku, a skończywszy na piątej z roku 1815. Są to utwory wyjątkowe w dorobku kompozytora. Prezentują różnorodne rozwiązania - od przełamywania formy sona-towej, po eksponowanie fugi czy harmoniczne eksperymentowanie. Zawierają wiele lirycznych fragmentów i przedstawiają wiolonczelę i fortepian jako w pełni równoprawnych partnerów. W interpretacji Weilerstein - Barnatan słyszalna jest nieprawdopodobna muzykal-ność i przenikliwość interpretacji. Prawdziwy kalejdoskop beethovenowskiej wizji muzyki w kameralnej odsłonie.
Alina Mądry - Audio Video 08-2022