Nr katalogowy: PAS 1031
Nośnik: 1 CD
Data wydania: lipiec 2017
EAN: 5425004170316
Ibarrien: Arde El Furor - Andalusian works of the 18th century
Passacaille - PAS 1031Juan Frances de Ibarrien (1699-1767)
- 1 Area al Santisimo (Für Violinen und Trompeten) (Auszug) - Allegro Spiritoso_ Arde el furor intrépido.mp3
- 1 Area al Santisimo (Für Violinen und Trompeten) (Auszug) - Allegro Spiritoso: Arde el furor intrépido.mp3
- 10 Villancico a Solo de reyes (Für Violinen und Trompeten) - Rezitaiv_ Guiados de una strella reluciente.mp3
- 10 Villancico a Solo de reyes (Für Violinen und Trompeten) - Rezitaiv: Guiados de una strella reluciente.mp3
- 11 Villancico a Solo de reyes (Für Violinen und Trompeten) - Arie_ Qual Sol que luciente se muestra.mp3
- 11 Villancico a Solo de reyes (Für Violinen und Trompeten) - Arie: Qual Sol que luciente se muestra.mp3
- 12 Villancico a Solo al Santísimo (Für Violinen) - Rezitativ_ Soberano Señor de tierra y Cielo.mp3
- 12 Villancico a Solo al Santísimo (Für Violinen) - Rezitativ: Soberano Señor de tierra y Cielo.mp3
- 13 Villancico a Solo al Santísimo (Für Violinen) - Arie_ Sie eres el Dueño del alma mía.mp3
- 13 Villancico a Solo al Santísimo (Für Violinen) - Arie: Sie eres el Dueño del alma mía.mp3
- 14 Villancico a Solo a los Sntisimos Martires Ciriaco y Paula (Für Violinen) - Rezitativ_ O! Adalid invencible en los combates.mp3
- 14 Villancico a Solo a los Sntisimos Martires Ciriaco y Paula (Für Violinen) - Rezitativ: O! Adalid invencible en los combates.mp3
- 15 Villancico a Solo a los Sntisimos Martires Ciriaco y Paula (Für Violinen) - Arie_ Si mi esperanza, si mi consuelo.mp3
- 15 Villancico a Solo a los Sntisimos Martires Ciriaco y Paula (Für Violinen) - Arie: Si mi esperanza, si mi consuelo.mp3
- 16 Kantate als Duett mit Violinen als Purisima Konzeption - Entrada assai_ Alegrese la tierra - Prebéngase festiva.mp3
- 16 Kantate als Duett mit Violinen als Purisima Konzeption - Entrada assai: Alegrese la tierra - Prebéngase festiva.mp3
- 17 Kantate als Duett mit Violinen als Purisima Konzeption - Recitado_ Nueba Lira sonora.mp3
- 17 Kantate als Duett mit Violinen als Purisima Konzeption - Recitado: Nueba Lira sonora.mp3
- 18 Kantate als Duett mit Violinen als Purisima Konzeption - Arie Allegro als Duett_ Ay cómo siena el raudal - Ay cómo se oye el rumor.mp3
- 18 Kantate als Duett mit Violinen als Purisima Konzeption - Arie Allegro als Duett: Ay cómo siena el raudal - Ay cómo se oye el rumor.mp3
- 2 Kantate (Für Violinen) - Toccata_ Adagio.mp3
- 2 Kantate (Für Violinen) - Toccata: Adagio.mp3
- 3 Kantate (Für Violinen) - Toccata_ Allegro.mp3
- 3 Kantate (Für Violinen) - Toccata: Allegro.mp3
- 4 Kantate (Für Violinen) - Rezitativ_ Prosigue acorde Lira, la dulce suavidad.mp3
- 4 Kantate (Für Violinen) - Rezitativ: Prosigue acorde Lira, la dulce suavidad.mp3
- 5 Kantate (Für Violinen) - Arie_ Ya sonoros os acentos.mp3
- 5 Kantate (Für Violinen) - Arie: Ya sonoros os acentos.mp3
- 6 Kantate (Für Violinen) - Rezitativ_ Todo celo se mira victorioso.mp3
- 6 Kantate (Für Violinen) - Rezitativ: Todo celo se mira victorioso.mp3
- 7 Kantate (Für Violinen) - Arie_ Llevando el poder.mp3
- 7 Kantate (Für Violinen) - Arie: Llevando el poder.mp3
- 8 Kantate de Contralto al Nacimiento (Für Violinen) - Rezitativ_ Nebdao Albergue de un Amor bizarro.mp3
- 8 Kantate de Contralto al Nacimiento (Für Violinen) - Rezitativ: Nebdao Albergue de un Amor bizarro.mp3
- 9 Kantate de Contralto al Nacimiento (Für Violinen) - Arie_ Mira bien, hombre feliz.mp3
- 9 Kantate de Contralto al Nacimiento (Für Violinen) - Arie: Mira bien, hombre feliz.mp3
Arde el furor intrepido
Prosigue acorde lira
Nebado Albergue
Alegrese la tierra
Torrens:
Guiados de una estrella reluciente
Soberano Senor
O! Adalid invencible
In the 18th century, musical life in Spain flourished not only at the court in Madrid, but also at the great cathedrals of the country, which were, since Siglo d’oro, no less important centers of music in the sixteenth century. The present recording with the Orquesta Barroca de Sevilla under Diego Fasolis presents some charming works from the repertoire of the Cathedral of Malaga. The today largely unknown composers show that Spain was by no means a musical diaspora around the middle of the 18th century, but, besides Scarlatti, Soler and Boccherini, still offers a whole series of unknown works.
Katedra w Maladze, w Andaluzji, w południowej Hiszpanii … Powstawała bardzo długo. Budowana w latach 1528-1782 nie była wolna od wielu zawirowań. Ale i tam w XVIII wieku rozkwitała muzyka. Dziś miejscem w Hiszpanii, które kojarzymy z muzyką dawną jest przede wszystkim Madryt, bo przychodzi nam od razu na myśl choćby Domenico Scarlatii i jego uczeń Antonio Soler. Wielcy mistrzowie gry na klawesynie, kompozytorzy wiekopomnych dzieł klawiszowych. Ale muzyczna Hiszpania XVIII wieku to także inne miejsca, które warto odkryć. Tak, jak czyni to Diego Fasolis wraz z muzykami Orquesta Barroca de Sevilla. To niezwykła muzyczna wycieczka do katedry w Maladze, do muzyki tam powstającej przed wiekami, której nie znaliśmy do tej pory. W znacznej mierze nieznani dziś kompozytorzy, jak Juan Francés de Iribarren (1699-1767) i Jayme Torrens (1741-1803), byli - jeden po drugim - maestro di capella katedry w Maladze. Ich dzieła - na tej płycie villancica i cantady - czekają na nasz zachwyt. W takim wykonaniu, pełne południowego ognia, nie mogą czekać długo. Fantastyczne.
Alina Mądry - Audio Video 08-2017