Wydawnictwo: Fryderyk Chopin Institute
Seria: Konkurs Chopinowski - portrety
Nr katalogowy: NIFCCD 657
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2023
EAN: 5906395034949
Seria: Konkurs Chopinowski - portrety
Nr katalogowy: NIFCCD 657
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2023
EAN: 5906395034949
Kurpiński / Chopin: Polonaise / Sonata, Ballade, Polonaises, Mazurkas
Fryderyk Chopin Institute - NIFCCD 657
Wykonawcy
Naruhiko Kawaguchi, period piano
Naruhiko Kawaguchi, period piano
Kamil Kurpiński:
Polonez d-moll
Fryderyk Chopin:
Polonez B-dur op. 71 nr 2 [WN 17]
Etiuda h-moll op. 25 nr 10
Ballada F-dur op. 38
Polonezy Nr 1 i 2 op. 26
4 Mazurki op. 24
Sonata b-moll op. 35
Polonez d-moll
Fryderyk Chopin:
Polonez B-dur op. 71 nr 2 [WN 17]
Etiuda h-moll op. 25 nr 10
Ballada F-dur op. 38
Polonezy Nr 1 i 2 op. 26
4 Mazurki op. 24
Sonata b-moll op. 35
Zainteresowanie 1. Międzynarodowym Konkursem Chopinowskim na Instrumentach Historycznych przerosło oczekiwania organizatorów: napłynęło 58 zgłoszeń. Do udziału w konkursie zakwalifikowano 30 młodych pianistów. Liczba ta jest szczególnie znacząca, gdy weźmie się pod uwagę specyfikę konkursu, w którym obok Chopina gra się też Bacha, z ulubionego przez polskiego kompozytora zbioru Das Wohltemperierte Klavier, oraz polonezy innych, mocno zapomnianych twórców z epoki (…)
Poszukując „prawdziwego brzmienia” muzyki Chopina, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina od lat eksploruje teren historycznych fortepianów, stawiając to sobie za jeden z celów artystycznej, ale i poznawczej działalności. Dzięki staraniom Grzegorza Michalskiego zapoczątkowana została kolekcja właściwych instrumentów, w której skład wchodzą obecnie fortepiany ulubionych marek Chopina (Pleyel i Erard) z lat jego życia lub mu najbliższych (pierwszy w zbiorach był Erard z 1849 roku), brytyjski Broadwood i odpowiedniki instrumentów wiedeńskich, jakie kompozytor miał do dyspozycji w Warszawie czy Wiedniu (kopie fortepianów Buchholtz i Graf). (…)
Na naszych oczach postępuje proces przenoszący nas z poziomu eksperymentu na poziom praktyki wykonawczej prezentującej twórczość Chopina na instrumentach, na które została ona pierwotnie przeznaczona.
Jakub Puchalski (fragment z książeczki)
Fortepiany historyczne: kopia fortepianu firmy Fryderyka Buchholtza, ok. 1825–1826 (2017) [1-2]; Pleyel, 1842, z kolekcji Edwina Beunka [4, 11-14]; Erard, 1837, z kolekcji Edwina Beunuka [3, 5-6]; Broadwood, 1847–1848, z kolekcji Chrisa Maene’a [7-10].
Nagrania dokonano podczas 1. Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej w Warszawie: I etap, 5 września [1-4]; II etap, 8 września 2018 [5-14].
Poszukując „prawdziwego brzmienia” muzyki Chopina, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina od lat eksploruje teren historycznych fortepianów, stawiając to sobie za jeden z celów artystycznej, ale i poznawczej działalności. Dzięki staraniom Grzegorza Michalskiego zapoczątkowana została kolekcja właściwych instrumentów, w której skład wchodzą obecnie fortepiany ulubionych marek Chopina (Pleyel i Erard) z lat jego życia lub mu najbliższych (pierwszy w zbiorach był Erard z 1849 roku), brytyjski Broadwood i odpowiedniki instrumentów wiedeńskich, jakie kompozytor miał do dyspozycji w Warszawie czy Wiedniu (kopie fortepianów Buchholtz i Graf). (…)
Na naszych oczach postępuje proces przenoszący nas z poziomu eksperymentu na poziom praktyki wykonawczej prezentującej twórczość Chopina na instrumentach, na które została ona pierwotnie przeznaczona.
Jakub Puchalski (fragment z książeczki)
Fortepiany historyczne: kopia fortepianu firmy Fryderyka Buchholtza, ok. 1825–1826 (2017) [1-2]; Pleyel, 1842, z kolekcji Edwina Beunka [4, 11-14]; Erard, 1837, z kolekcji Edwina Beunuka [3, 5-6]; Broadwood, 1847–1848, z kolekcji Chrisa Maene’a [7-10].
Nagrania dokonano podczas 1. Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej w Warszawie: I etap, 5 września [1-4]; II etap, 8 września 2018 [5-14].