Stabat Mater in F minor for soprano, 2 violins, viola, violoncello and double bass, G 532 Sinfonia in D major, G 500
Luigi Boccherini (1743-1805) skomponował około 600 utworów, był włoskim kompozytorem i wiolonczelistą, tworzył w epoce klasycyzmu. Jego utwory posiadają jednak często korzenie barokowe. Można je usłyszeć w prezentowanej na płycie Stabat Mater - kameralna obsada w postaci sopranu solo, dwojga skrzypiec, altówki, wiolonczeli i basu. Instrumentalnie - klasyczna obsada kwintetu, w brzmieniu wiele barokowych zwrotów. Muzycy wraz z fenomenalną Nurią Rial zaprezentowali nam wersję z 1781 roku. Kolejna pochodzi od samego kompozytora z 1801 roku. Tekst wywodzi się z XIII wieku, opisuje cierpiącą Matkę podczas ukrzyżowania Syna. Pełen jest ekspresji, która muzycznie wybrzmiewa w sposób niezwykle przejmujący. Płyta zawiera jeszcze Symfonię D-dur z 1767 roku, a zatem pochodzącą z dość wczesnego okresu twórczego kompozytora. Muzyka Luigiego Boccherinego, zapomnianego nieco do niedawna kompozytora, powraca do słuchaczy na tej płycie w interpretacji pełnej ekspresji i wykonawczego kunsztu. Bezwzględnie warte poznania! For the setting of the contemplative but highly emotional text of the medieval sequence Stabat mater Boccherini chose an intimate chamber music instrumentation of soprano and string quintet (in his preferred instrumentation with two violins, viola and two cellos).
The five string instruments are not only accompaniment, but together with the singing voice they transform into one instrument section, so that one can speak of a sextet for singing voice and string quintet. With the angelic singing of Núria Rial, the work becomes a real treat for lovers of beautiful voices and chamber music lovers alike. Recording: La Fermata Falera, Switzerland, April 19th - 22th, 2018
Luigi Boccherini (1743-1805) skomponował około 600 utworów, był włoskim kompozytorem i wiolonczelistą, tworzył w epoce klasycyzmu. Jego utwory posiadają jednak często korzenie barokowe. Można je usłyszeć w prezentowanej na płycie Stabat Mater - kameralna obsada w postaci sopranu solo, dwojga skrzypiec, altówki, wiolonczeli i basu. Instrumentalnie - klasyczna obsada kwintetu, w brzmieniu wiele barokowych zwrotów. Muzycy wraz z fenomenalną Nurią Rial zaprezentowali nam wersję z 1781 roku. Kolejna pochodzi od samego kompozytora z 1801 roku. Tekst wywodzi się z XIII wieku, opisuje cierpiącą Matkę podczas ukrzyżowania Syna. Pełen jest ekspresji, która muzycznie wybrzmiewa w sposób niezwykle przejmujący. Płyta zawiera jeszcze Symfonię D-dur z 1767 roku, a zatem pochodzącą z dość wczesnego okresu twórczego kompozytora. Muzyka Luigiego Boccherinego, zapomnianego nieco do niedawna kompozytora, powraca do słuchaczy na tej płycie w interpretacji pełnej ekspresji i wykonawczego kunsztu. Bezwzględnie warte poznania! Alina Mądry - Audio Video 11-2018