Nr katalogowy: CHR 77355
Nośnik: 4 CD
Data wydania: styczeń 2012
EAN: 4010072773555
Deutsche Lautenmusik des 18. Jarhunderts - (German Lute Music of the 18th Century)
Christophorus - CHR 77355Alberto Crugnola, Baroque lute
Sonata (a-Moll)
Jakob Friedrich Kleinknecht (1722-1794):
Sonata (B-Dur)
Silvius Leopold Weiss (1686-1750):
Sonata (g-Moll n. 30), Ciaccona (g-Moll), Ouverture (B-Dur), Suite (d-Moll)
Adam Falckenhagen (1697-1754):
Fuga (A-Dur), Partita I op. I
Johann Michael Kühnel (c.1670-1728):
A solo (d-Moll), Partita 4 (F-Dur)
Johann Friedrich Daube (c.1733-1797):
Lute solo (ex A-Dur), Fantasia (ex d-Moll), Sonata (ex d-Moll), Solo per il Liutho (ex F-Dur), Sonata (ex e-Moll)
Rudolph Straube (1717-1780/85):
Sonata II, Sonata I
Ernest Gottlieb Baron (1696-1760):
Sonata (Dis)
Johann Sebastian Bach (1685-1750):
Fuga (g-Moll) BWV 1000
Johann Kropffgans (1708 - ?):
Partita (F-Dur)
Karl Kohaut (1726-1782):
Sonata (D-Dur)
David Kellner (1670-1748):
Fantasia (D-Dur), Fantasia (F-Dur), Fantasia (d-Moll), Fantasia (a-Moll), Fantasia (C-Dur), Fantasia (A-Dur)
Wolff Jakob Lauffensteiner (1676-1754):
Suite (B-Dur)
Bernhard Joachim Hagen (1720-1787):
Sonata (c-Moll)
Alongside the repertoire of the court in Bayreuth, this anthology also focuses on the circle of Saxon-Silesian composers associated with Johann Sebastian Bach in Leipzig and works originating from the last generation of German lutenists during the second half of the eighteenth century. These aspects are however only secondary to the prime aim of compiling a balanced sequence of music for the four CDs which will not only provide musical and historical enlightenment, but also great pleasure while listening to this exceptional lute music.
Rec-date: 2005-2008 (CD 1-3 formerly available from Symphonia, CD 4 new release)
Czteropłytowy album obejmujący niemiecką muzykę lutniową XVIII wieku stanowi dość kompleksową antologią ukazującą ten szeroki repertuar z różnych perspektyw. Nazwiska kompozytorów nie należą do tych, pod których dziełami uginają się płytowe regały w sklepach: Charles-Durant, Kleiknecht, Weiss, Falckenhagen, Kühnel, Daube, Straube, Baron, Kropffgans, Kohaut, Kellner i jedno dzieło Jana Sebastiana Bacha. A szkoda. Lutnia jako instrument była niezwykle ważnym ogniwem XVIII- wiecznego europejskiego życia muzycznego. I jak się okazuje w Niemczech znajdujemy tego doskonałe potwierdzenie. To muzyka wymagająca. Alberto Crugnola oferuje jednak słuchaczom bardzo dobrze wyważoną interpretację, która ukazuje bogactwo jej możliwej emocjonalności. Nie mamy poczucia znużenia – wręcz przeciwnie – muzyk doskonale wie, w jaki sposób uczynić z niej pełną wrażeń muzyczną wędrówkę.
Alina Mądry - Audio Video 03-2012