Nr katalogowy: CDA 68338
Nośnik: 1 CD
Data wydania: październik 2020
EAN: 34571283388
Bach: Goldberg Variations
Hyperion - CDA 68338Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Pavel Kolesnikov, piano
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
- Bach: Goldberg Variations, BWV
Goldberg Variations, BWV988
Aria mit verschiedenen Veränderungen
‘Intense, emotional and pure’ is how Pavel Kolesnikov describes the experience of making this recording, the fruits of a collaboration between the pianist and choreographer Anne Teresa De Keersmaeker. The spirit of the dance, so fundamental to Bach, is never far away in this compelling new account.
Recorded in St Silas the Martyr, Kentish Town, London, on 16-18 December 2019. Piano: Yamaha CFX.
Aria o 32 taktach, która inicjuje jedną z najgenialniejszych kompozycji, jakie powstały w całej historii muzyki - Wariacje Goldbergowskie Johanna Sebastiana Bacha z roku 1741. Początkowa aria tworzy budowę ramową i zamyka cykl. Ta sama, choć nie taka sama. A w środku dziesięć trójek w porządku: taniec, wariacja wirtuozowska i kanon. Całość, 32-częściowa, przeznaczona na klawesyn o dwóch klawiaturach, technicznie wysoce skom-plikowana, wyrazowo wymagająca niezwykłej dojrzałości. Jeśli ma być porywająca - wymaga wykonawcy genialnego. Pavel Kolesnikov pozostał genialny przy fortepianie. Zwiększył swe rozumienie tego arcydzieła poprzez poznanie barokowego tańca. Współpracował przy nag-rywaniu z choreografką Anne Teresa De Keersmaeker. Nie odtwarza tylko tworzy. Na forte-pianie koncertowym gra dźwiękiem wyważonym, precyzyjnym, a jednocześnie emocjonalnie porażającym. Genialne.
Alina Mądry - Audio Video 12-2020