Nr katalogowy: CDA 68279
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2019
EAN: 34571282794
Epoka muzyczna: renesans
Obszar (język): flamandzki, angielski, hiszpański
Rodzaj: motet
Phinot / Lasso / Victoria: Amarae morti
Hyperion - CDA 68279Dominique Phinot (c1510-1561)
Orlando di Lasso (1532-1594)
Tomas Luis de Victoria (1550-1611)
Nicolas Gombert, Manuel Cardoso, Giovanni da Palestrina, Cristobal de Morales
- Phinot: Lamentations - 1. Incipit Oratio Jeremiae Prophetae
- 2. Recordare, Domine
- 3. Pupilli Facti Sumus
- 4. Cervicibus Minabamur
- 5. Patres Nostri
- 6. Jerusalem, Jerusalem
- Lassus: Media Vita - 1. Media Vita
- 2. Sancte Deus
- Lassus: Lamentatio III - 1. Lamed. O Vos Omnes
- 2. Mem. De Excelso
- 3. Nun. Vigilavit
- 4. Jerusalem, Jerusalem
- Lassus: Regina Caeli - 1. Regina Caeli
- 2. Resurrexit
- Gombert: Media Vita
- Cardoso: Lamentatio Feria Quinta II - 1. Vau. Et Egressus
- 2. Zain. Recordata
- 3. Jerusalem. Jerusalem
- Victoria: Regina Caeli A 8 - 1. Regina Caeli
- 2. Resurrexit
- Victoria: Magnificat Primi Toni A 8 - 01. Magnificat
- 02. Et Exsultavit
- 03. Quia Respexit
- 04. Quia Fecit
- 05. Et Misericordia
- 06. Fecit Potentiam
- 07. Esurientes
- 08. Suscepit Israel
- 09. Sicut Locutus
- 10. Gloria Patri
- Morales: Regina Caeli A 6 - 1. Regina Caeli
- 2. Resurrexit
- Palestrina: Laudate Pueri A 8 - 1. Laudate Pueri
- 2. Quis Sicut Dominus
Incipit oratio Jeremiae prophetae
Orlande de Lassus:
Media vita
Lamentationes Jeremiae Prophetae - Lamentatio III
Regina caeli
Nicolas Gombert:
Media vita
Manuel Cardoso:
Lamentatio Feria quinta in Coena Domini - Lectio II
Tomas Luis de Victoria:
Regina caeli a 8
Magnificat primi toni a 8
Cristobal de Morales:
Regina caeli a 6
Giovanni da Palestrina:
Laudate pueri a 8
What connects a seemingly disparate selection of names from across Renaissance Europe is the spiritual progression from darkness (‘in the midst of life we are in death’) to light (‘blessed be the name of the Lord’). And, of course, the shrewd musical judgement of Peter Phillips in its devising.
Recorded in Iglesia de Santiago el Mayor, Sariego, Asturias, Spain, on 9-11 September 2016
Na płycie utwory siedmiu kompozytorów epoki renesansu takich jak: Cardoso, Gombert, Las-sus, Morales, Palestrina, Phinot i Victoria. Co łączy tylu twórców i aż trzydzieści trzy utwory. Ich doborem zajął się Peter Phillips, który na moment opuścił swój zespół The Tallis Scholars, aby poprowadzić El Leon de Oro, zespół założony dwie dekady temu w Asturii. Phillips pełni w nim funkcję honorowego dyrektora. Mottem przewodnim dla doboru utworów jest te-matyka wielkopostna i maryjna, która porusza się na pograniczu „ciemności” i „światła”. Ma poprowadzić słuchacza od lamentu, poprzez maryjne antyfony, psalmy nieszporne aż do mag-nifikatu. Wielka różnorodność konsolidowana jest doskonale wyrównanym brzmieniem głosów, które zarazem cechuje młodzieńczy entuzjazm wspólnego muzykowania. Interesujący projekt z Phillipsem w innej odsłonie.
Alina Mądry - Audio Video 01-2019