Toccata in F sharp minor, BWV 910 Toccata in C minor, BWV 911 Toccata in D major, BWV 912 Toccata in D minor, BWV 913 Toccata in E minor, BWV 914 Toccata in G minor, BWV 915 Toccata in G major, BWV 916
Zbiór siedmiu toccat BWV 910-916 to utwory napisane przez młodego Johanna Sebastiana Bacha. Ich powstanie nie jest w tej chwili precyzyjnie datowane, ale pierwsze z nich mogły już powstać ok. 1705-1707 roku. Ich styl jest wirtuozowski, młody kompozytor zademonstrował w nich wysublimowaną i błyskotliwą technikę. Takie też jest założenie toccaty jako gatunku muzycznego - maksimum wirtuozerii i swobodna forma. W to także doskonale wpisuje się interpretacja irańsko-amerykańskiego klawesynisty i organisty Mahana Esfahaniego, która została wzbogacona dojrzałą i przemyślaną koncepcją wykonawczą. To nie jest tylko pokaz technicznych możliwości. Toccaty brzmią na klawesynie dostojnie i po mistrzowsku pod każdym względem. Esfahani przywraca klawesynowi jego wybitnie koncertowy charakter The exuberant vitality of Bach’s toccatas works which the young composer probably wrote to demonstrate his own brilliance and technique as a performer here provides the perfect showcase for the interpretative flair of Mahan Esfahani. Recorded in the Parish Chruch of St John the Baptist, Loughton, Essex, on 20-23 June 2018. The instrument was built by the workshop ofJukka Ollikka in Prague and completed in January 2018. Tuning and technical work based on various 18th c. German temp.
Zbiór siedmiu toccat BWV 910-916 to utwory napisane przez młodego Johanna Sebastiana Bacha. Ich powstanie nie jest w tej chwili precyzyjnie datowane, ale pierwsze z nich mogły już powstać ok. 1705-1707 roku. Ich styl jest wirtuozowski, młody kompozytor zademonstrował w nich wysublimowaną i błyskotliwą technikę. Takie też jest założenie toccaty jako gatunku muzycznego - maksimum wirtuozerii i swobodna forma. W to także doskonale wpisuje się interpretacja irańsko-amerykańskiego klawesynisty i organisty Mahana Esfahaniego, która została wzbogacona dojrzałą i przemyślaną koncepcją wykonawczą. To nie jest tylko pokaz technicznych możliwości. Toccaty brzmią na klawesynie dostojnie i po mistrzowsku pod każdym względem. Esfahani przywraca klawesynowi jego wybitnie koncertowy charakter. Alina Mądry - Audio Video 07-2019