Seria: Schutz Complete Recording
Nr katalogowy: CAR 83259
Nośnik: 1 CD
Data wydania: luty 2015
EAN: 4009350832596
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: oratorium, muzyka pasyjna
Schutz: Complete recording, Vol. 11: Matthäuspassion SWV 479 (St. Matthew Passion)
Carus - CAR 83259Heinrich Schutz (1585-1672)
- Litania SWV 458 S
- O du allersüßester und liebster Herr Jesu SWV 340
- In dich hab ich gehoffet SWV 446
- Matthäus-Passion SWV 479. Introitus
- Letzte Leidensankündigung
- Salbung in Bethanien
- Verrat des Judas
- Das heilige Abendmahl
- Ankündigung der Verleugnung des Petrus
- Jesus in Gethsemane
- Jesu Gefangennahme
- Jesus vor dem hohen Rat
- Verleugnung des Petrus
- Jesus vor Pilatus. Ende des Judas
- Verurteilung und Verspottung
- Kreuzigung und Tod
- Jesu Grablegung
- Bewachung des Grabes
- Beschluß
2 O du allersüßester und liebster Herr Jesu - SWV 340 Soli SSATB, 2 Vl, Bc 5:42
3 In dich hab ich gehoffet, Herr - SWV 446 Coro SATB 3:56
Matthäuspassion:
SWV 479 Soli, Coro SATTB
4 Introitus 0:49
5 Letzte Leidensankündigung 1:26
6 Salbung in Bethanien 2:10
7 Verrat des Judas 0:40
8 Das heilige Abendmahl 4:35
9 Ankündigung der Verleugnung des Petrus 1:35
10 Jesus in Gethsemane 3:36
11 Jesu Gefangennahme 3:08
12 Jesus vor dem hohen Rat 4:19
13 Verleugnung des Petrus 2:15
14 Jesus vor Pilatus. Ende des Judas 4:17
15 Verurteilung und Verspottung 5:42
16 Kreuzigung und Tod 9:57
17 Jesu Grablegung 1:27
18 Bewachung des Grabes 2:09
19 Beschluss 2:56
Recorded at the Stadtkirche „Zum Heiligen Namen; Gottes“ Radeberg, 17–20 February 2014
Kolejna, jedenasta już płyta w projekcie wytwórni Carus, którego celem jest nagranie dzieł Heinricha Schütza - jednego z najwybitniejszych niemieckich kompozytorów i organistów XVII wieku. Jego Matthäuspassion powstała w 1666 roku dla kościoła zamkowego (Schlosskirche) w Dreźnie. Jest to utwór czysto wokalny, bez użycia instrumentów. Przez długie lata pasja pozostawała nieznana - odkryta ponownie w 1880 roku i za namową Friedricha Spitty wykonana przez Arnolda Mendelssohna w Bonn. Utwór powrócił do praktyki wykonawczej i z dzisiejszej perspektywy stanowi niezwykle ważny etap w kształtowaniu się luterańskiej muzyki kościelnej. Płytę uzupełnia Litania oraz dwa psalmy. Całość wymaga nieskazitelnej intonacji i wyrazistości kontrapunktycznego przebiegu. I to właśnie zapewniają nam muzycy pod dyrekcją Hansa-Christopha Rademanna.
Alina Mądry - Audio Video 04-2015