Concerto No. 3 in D major, BWV 1054 Concerto No. 4 in A major, BWV 1055 Concerto No. 6 in F major, BWV 1057 Concerto No. 7 in G minor, BWV 1058
Recording: 22nd 26th July 2019 at the Yamaha Hall, Tokyo, Japan. Instrumentarium: Harpsichord: Willem Kroesbergen, Utrecht 1987 after J. Couchet, 2 manuals, 8', 8', 4', FF f'''.
Johann Sebastian Bach skomponował siedem koncertów na klawesyn solo z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej - BWV 1052- 1058. Cztery z nich możemy podziwiać na tej płycie: 1054, 1055, 1057 i 1058. Uważa się, że większość tych koncertów to transkrypcje napisanych wcześniej na inne instrumenty podczas jego pobytu w Köthen. Prezentowane cztery koncerty powstały podczas czasów lipskich i służyły najprawdopodobniej do wykonywania przez Col-legium Musicum. Bach pisał je na własny użytek lub swoich utalentowanych synów - Wilhel-ma Friedemanna i Carla Philippa Emanuela. Mają niesamowicie żywiołowy charakter, który z całą mocą wykorzystywany jest przez Masato Suzuki i muzyków Bach Collegium Japan. Muzyczny recykling Bacha pokazuje jego niesamowitą umiejętność ponownego wykor-zystania wcześniejszych pomysłów muzycznych i nadanie im nowego znaczenia. A wykonawcy na tej płycie pokazują, że kolejne nagrania tych koncertów mogą tchnąć nową energią i niezwykłą wirtuozerią. Alina Mądry - Audio Video 08-2022