C major, BWV 846 C minor, BWV 847 B flat minor, BWV 891 D major, BWV 850 F major, BWV 880 B flat minor, BWV 867 F sharp major, BWV 858 F sharp minor, BWV 883 G major, BWV 884 G minor, BWV 861 D major, BWV 874 B minor, BWV 869
Przekorny tytuł płyty - Das Wohltemperierte Akkordeon - sygnalizuje, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym. Mie Miki rozpoczęła swą przygodę z akordeonem w wieku czterech lat. Dziś jest wielce utytułowaną artystką, profesorem na dwóch uczelniach. I co ważne - pozostała wierna akordeonowi klawiszowemu, nie guzikowemu, który obecnie jest bardziej eksplorowany i daje większe możliwości wykonawcze. Tym bardziej w tak wymagającym bachowskim repertuarze. Zbiór Das Wohltemperierte Klavier jest podstawą repertuarową dla pianistów i klawesynistów - wszystkich „klawiszowców”. Mie Miki z 48 par preludiów i fug wybrała do nagrania 12. Nie dokonała żadnej specjalnej aranżacji na akordeon - gra bez jakichkolwiek zmian w porównaniu z bachowskim oryginałem. To jest ogromne wyzwanie. Znakomity rezultat. Zachwycający. Bach’s Das WohltemperierteKlavierhas been called ‘The Old Testament’ of the piano literature and presents, in more ways than one, a pinnacle to be climbed by pianists and harpsichordists alike. As a leading accordion player with an astonishingly wide-ranging repertoire, Mie Mikihas now accepted the challenge, selecting twelve of the 48 pairs of preludes and fugues.
For BIS Mie Miki has previously recorded Bach’s Italian Concerto, and as she did then, she performs the music from the original keyboard score without making any alterations to facilitate the transition to the accordion. The result is ear-opening –the accordion’s capacity for sustained notes brings out Bach’s fugal counterpoint, while the fast and light action of the instrument lends a particular fleetness to the preludes.
Przekorny tytuł płyty - Das Wohltemperierte Akkordeon - sygnalizuje, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym. Mie Miki rozpoczęła swą przygodę z akordeonem w wieku czterech lat. Dziś jest wielce utytułowaną artystką, profesorem na dwóch uczelniach. I co ważne - pozostała wierna akordeonowi klawiszowemu, nie guzikowemu, który obecnie jest bardziej eksplorowany i daje większe możliwości wykonawcze. Tym bardziej w tak wymagającym bachowskim repertuarze. Zbiór Das Wohltemperierte Klavier jest podstawą repertuarową dla pianistów i klawesynistów - wszystkich „klawiszowców”. Mie Miki z 48 par preludiów i fug wybrała do nagrania 12. Nie dokonała żadnej specjalnej aranżacji na akordeon - gra bez jakichkolwiek zmian w porównaniu z bachowskim oryginałem. To jest ogromne wyzwanie. Znakomity rezultat. Zachwycający. Alina Mądry - Audio Video 04-2017