Frederic Chopin: Piano Concerto No. 2 in F Minor, Op. 21
Franz Schubert: Symphony “Unfinished”
Capella Cracoviensis powstała w 1970 roku. Obecnie jest zespołem grającym na instrumentach z epoki i pracuje pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa. Orkiestra posiada wsparcie finansowe od Miasta Krakowa. Repertuar, który muzycy wykonują jest bardzo szeroki - od średniowiecza aż po muzykę współczesną. Tym razem możemy ich kunszt podziwiać w muzyce Chopina - drugim koncercie fortepianowym. Na fortepianie z epoki, czyli tzw. pianoforte, gra Mariusz Klimsiak - bardzo interesujący i wszechstronny pianista młodszego pokolenia, który swe zainteresowania skierował także w stronę historycznych fortepianów. Skromniejszy volumen takiego instrumentu pozwolił sięgnąć muzykowi po zupełnie inne środki wyrazu, bardziej wysublimowane. Z kolei symfonia Schuberta jest popisem możliwości samej orkiestry. Na instrumentach z epoki brzmi delikatniej, co nie znaczy, że mniej emocjonalnie. Ciekawe doświadczenie. I cieszy, że polska orkiestra dawna nagrywa dla takich wytwórni. CAPELLA CRACOVIENSIS was established in 1970 on the initiative of the then director of the Cracow Philharmonic, Jerzy Katlewicz, who entrusted Stanisław Gałonski with the mission to form an ensemble that would specialize in early music. Over the course of the years, the group has become organizationally independent, featuring highly diversified repertoire from the Middle Ages to world premieres of contemporary music. In November 2008, Jan Tomasz Adamus was named its executive and artistic director.
The repertoire of Capella Cracoviensis is thoroughly eclectic, ranging from Renaissance polyphony to Romantic operas, performed on period instruments and staged according to the guidelines of historical performance practice. With unswerving support from the City of Cracow, the band is able to bring its artistic ideas to life on a world-class artistic level, without compromises.
CC is often invited to major festivals and concert halls, such as Bachfest Leipzig, Schwetzingen SWR Festspiele, Händel Festspiele Halle, Haydn Festspiele Brühl, Opéra Royal Versailles, Theater an der Wien, NOSPR Katowice, the Szczecin Philharmonic, and is frequently a guest in Brussels, Ghent, Lvov, Riga, Tallinn, Yerevan, Tbilisi, and Kiev.
The orchestra also regularly invites conductors, concertmasters and soloists for guest performances. Among others, the group has thus already collaborated with outstanding musicians such as Evelino Pidó, Christophe Rousset, Alessandro Moccia, Giuliano Carmignola, Paul Goodwin, Andrew Parrott, and Paul McCreesh. Recording: III 2015, Alvernia Studios, Poland. Performed on period instruments from Poland
Capella Cracoviensis powstała w 1970 roku. Obecnie jest zespołem grającym na instrumentach z epoki i pracuje pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa. Orkiestra posiada wsparcie finansowe od Miasta Krakowa. Repertuar, który muzycy wykonują jest bardzo szeroki - od średniowiecza aż po muzykę współczesną. Tym razem możemy ich kunszt podziwiać w muzyce Chopina - drugim koncercie fortepianowym. Na fortepianie z epoki, czyli tzw. pianoforte, gra Mariusz Klimsiak - bardzo interesujący i wszechstronny pianista młodszego pokolenia, który swe zainteresowania skierował także w stronę historycznych fortepianów. Skromniejszy volumen takiego instrumentu pozwolił sięgnąć muzykowi po zupełnie inne środki wyrazu, bardziej wysublimowane. Z kolei symfonia Schuberta jest popisem możliwości samej orkiestry. Na instrumentach z epoki brzmi delikatniej, co nie znaczy, że mniej emocjonalnie. Ciekawe doświadczenie. I cieszy, że polska orkiestra dawna nagrywa dla takich wytwórni. Alina Mądry - Audio Video 11-2017