Wydawnictwo: Anaklasis
Seria: Rewizje
Nr katalogowy: ANA 075
Nośnik: 1 CD
Data wydania: sierpień 2021
EAN: 5907795210841
Seria: Rewizje
Nr katalogowy: ANA 075
Nośnik: 1 CD
Data wydania: sierpień 2021
EAN: 5907795210841
Nasze kategorie wyszukiwania
Epoka muzyczna: współczesna
Obszar (język): polski
Instrumenty: skrzypce, saksofon
Rodzaj: fantazja
Epoka muzyczna: współczesna
Obszar (język): polski
Instrumenty: skrzypce, saksofon
Rodzaj: fantazja
Herdzin / Bałdych / Sztaba: Great Encounters
Anaklasis - ANA 075
Wykonawcy
Igor Herbut, vocals
Adam Bałdych, violin
Adam Pierończyk, saxophone
Marcel Comendant, cimbalom
Krzysztof Dys, piano
Krzysztof Herdzin, piano
AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy / Marek Moś
Igor Herbut, vocals
Adam Bałdych, violin
Adam Pierończyk, saxophone
Marcel Comendant, cimbalom
Krzysztof Dys, piano
Krzysztof Herdzin, piano
AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy / Marek Moś
Adam Bałdych:
Kuyawiak na skrzypce, fortepian, cymbały i orkiestrę smyczkową
Krzysztof Herdzin:
Passeggiata Notturna. Fantazja na temat Nokturnu B-dur op. 16 nr 4 Ignacego Jana Paderewskiego dla improwizującego pianisty i orkiestry smyczkowej
Senza Scherzare. Fantazja na tematy Scherza b-moll op. 31 Fryderyka Chopina dla improwizującego pianisty i orkiestry smyczkowej
Adam Pierończyk:
KSEOP 4.2/AP ’20
Adam Sztaba:
ŁeMkONIUSZKO
Kuyawiak na skrzypce, fortepian, cymbały i orkiestrę smyczkową
Krzysztof Herdzin:
Passeggiata Notturna. Fantazja na temat Nokturnu B-dur op. 16 nr 4 Ignacego Jana Paderewskiego dla improwizującego pianisty i orkiestry smyczkowej
Senza Scherzare. Fantazja na tematy Scherza b-moll op. 31 Fryderyka Chopina dla improwizującego pianisty i orkiestry smyczkowej
Adam Pierończyk:
KSEOP 4.2/AP ’20
Adam Sztaba:
ŁeMkONIUSZKO
GREAT ENCOUNTERS – to wielkie spotkania, które rozumiemy jako znakomite wykonania wybitnych dzieł, ale i spotkania wielkich – kompozytorów z wykonawcami. Utwory Fryderyka Chopina, Henryka Wieniawskiego, Stanisława Moniuszki, Karola Szymanowskiego i Ignacego Jana Paderewskiego przechowują dźwiękowy idiom polskości, do którego odnoszą się kolejne pokolenia artystów i melomanów.
Na GREAT ENCOUNTERS kompozycjami klasyków zaopiekowali się współcześni mistrzowie rodzimej muzyki jazzowej i rozrywkowej, występujący w roli reinterpretatorów znanego, ale i wykonawców nowego. Krzysztof Herdzin, czyli pianista wielozadaniowy, reinterpretuje utwory Fryderyka Chopina i Ignacego Jana Paderewskiego. Adam Sztaba w ramach projektu ŁeMkONIUSZKO proponuje oryginalne spojrzenie na pieśni Stanisława Moniuszki, oddając głos Igorowi Herbutowi, tym samym rozszerzając łemkowski kontekst swoich utworów. Saksofonista Adam Pierończyk rzuca nowe światło na etiudę Karola Szymanowskiego, wreszcie Adam Bałdych przedstawia swój dialog z Henrykiem Wieniawskim, który prowadzi z udziałem znakomitego pianisty Krzysztofa Dysa i perkusisty Marcela Comendanta. Całość spaja prowadzona przez Maestro Marka Mosia AUKSO – orkiestra, która z łatwością odnajduje się w międzygatunkowych eksperymentach.
Nagrania zrealizowano w grudniu 2020 roku w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i w styczniu 2021 roku w Studiu S4/6 Polskiego Radia im. Jerzego Wasowskiego w Warszawie.
Na GREAT ENCOUNTERS kompozycjami klasyków zaopiekowali się współcześni mistrzowie rodzimej muzyki jazzowej i rozrywkowej, występujący w roli reinterpretatorów znanego, ale i wykonawców nowego. Krzysztof Herdzin, czyli pianista wielozadaniowy, reinterpretuje utwory Fryderyka Chopina i Ignacego Jana Paderewskiego. Adam Sztaba w ramach projektu ŁeMkONIUSZKO proponuje oryginalne spojrzenie na pieśni Stanisława Moniuszki, oddając głos Igorowi Herbutowi, tym samym rozszerzając łemkowski kontekst swoich utworów. Saksofonista Adam Pierończyk rzuca nowe światło na etiudę Karola Szymanowskiego, wreszcie Adam Bałdych przedstawia swój dialog z Henrykiem Wieniawskim, który prowadzi z udziałem znakomitego pianisty Krzysztofa Dysa i perkusisty Marcela Comendanta. Całość spaja prowadzona przez Maestro Marka Mosia AUKSO – orkiestra, która z łatwością odnajduje się w międzygatunkowych eksperymentach.
Nagrania zrealizowano w grudniu 2020 roku w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i w styczniu 2021 roku w Studiu S4/6 Polskiego Radia im. Jerzego Wasowskiego w Warszawie.