Nr katalogowy: AE 10053
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: październik 2012
EAN: 4026798100537
Suzanne un jour
Aeolus - AE 10053Stimmwerck
La Villanella Basel
- Didier Lupi - Susanne un jour
- Lassus - Missa Susanne un jour: Kyrie
- A.Gabrielli - Canzona deta Susanne un jour
- Lassus - Missa Susanne un jour: Gloria
- Dalla Casa - Suzana un giur
- Lassus - Missa Susanne un jour: Credo
- Lassus - Missa Susanne un jour: Sanctus
- Bartolomeo de Selma - Susanna pasegiata basso sole
- Lassus - Missa Susanne un jour: Agnus Dei
- Lassus - Canon celebrons sans cesse
- Lassus - Bonjour mon coeur
- Philipps - Bonjour mon coeur
- Palestrina - Io son ferito ahi
- Taegio - Io son ferito ahi
- de Rore - Ancor che co'l partire
- Dalla Casa - Ancor che co'l partire
- Bovicelli - Ancor che co'l partire
- Lassus - Missa Doulce memoire: Kyrie
Susanne un jour Lassus:
Missa Susanne un jour:
Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Agnus Dei Gabrieli:
Canzona deta Susanne un jour Dalla Casa:
Susanne un giur Bartolomeo de Selma y Salaverde:
Susanna pasegiata basso sole Lassus:
Canon Célébrons sans cesse Bonjour mon Coeur Philipps:
Bonjour mon Coeur Palestrina:
Io son ferio ahi, Taegio:
Io son ferito ahi de Rore:
Ancor che co'l partire Dalla Casa:
Ancor che co'l partire Bovicelli:
Ancor che co'l partire
Tytuł płyty to popularna w czasach renesansu „piosenka”, która była przez ówczesnych kompozytorów poddawana pomysłowym przekształceniom i wdrażana w ramy większych gatunków muzycznych, także religijnych. Podany na początku płyty wzorzec Susanne un jour stanowi punkt wyjścia dla ukazania jego rozmaitych przekształceń obecnych w twórczości największych twórców renesansu, m.in. Orlanda di Lasso, Andrea Gabrieliego czy Palestriny. Motety, msze, madrygały, chanson w wykonaniu wokalnym, jak i instrumentalnym ukazują w pełni bogactwo tych możliwości. I wówczas sztuka aranżacji nie była obca. A także i konkurencji – zaznaczmy „zdrowej” – w opracowywaniu tego samego tematu. Doskonale objawiają się one także w interakcji muzyków zespołu instrumentalnego La Villanella z Bazylei i wokalnego Stimmwerck. Praktyczny przegląd różnych technik XVI i XVII wieku w znakomitym wykonaniu.
Alina Madry - Audio Video 01-2013