koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acdbn0992
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Aliud
Nr katalogowy: ACDBN 099-2
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2019
EAN: 8717775551232
68,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Instrumenty: obój
Rodzaj: koncert

Vivaldi: Concertos for Oboe

Aliud - ACDBN 099-2
Wykonawcy
Joris van den Hauwe, oboe
Collegium Instrumentale Brugense / Patrick Peire
Nagrody i rekomendacje
 
Klassik.com EDR Audio Video Płyta Miesiąca Choc de Classica
 
Concerto in C major for oboe, strings and Basso Continuo, RV 447
Concerto in a minor for oboe, strings and Basso Continuo, RV 461
Concerto in F major for oboe, strings and Basso Continuo, RV 457
Concerto in d minor for oboe, strings and Basso Continuo, RV 454
Concerto in G major for oboe, bassoon, strings and Basso Continuo, RV 545
Concerto in d minor for two oboes, strings and Basso Continuo, RV 535
Cztery koncerty na obój, jeden na dwa oboje i jeden na obój z fagotem z towarzyszeniem smyczków i basso continuo Antonio Vivaldiego (1678-1741) tworzą repertuar tej płyty. A to jedynie niewielka część ogromnej spuścizny koncertowej, jaką kompozytor pozostawił po sobie. Vivaldowskie koncerty był wzorem dla kolejnych pokoleń kompozytorów. A Vivaldi tworzył muzykę głównie dla dziewcząt z weneckiego sierocińca „Ospedale della Pieta”, gdzie pełnił funkcję „maestro di concerti” w latach 1703-1740. Wydaje się to dziś całkiem nieprawdopodobne, że dla takiej orkiestry powstawały utwory, które do dziś stanowią nie lada wyzwanie wykonawcze. Znakomity flamandzki oboista Joris Van den Hauwe wraz z muzykami Collegium Instrumentale Brugense pod kierunkiem wybitnego Patricka Peire nadali koncertom ciekawy powiew świeżości. Muzycy nie grają na instrumentach z epoki, ale ich interpretacja jest stylizowana, co nadaje całości bardzo satysfakcjonujący efekt. Wrażliwość muzyczna, ekspresja, pomysł i doświadczenie wszystkich wykonawców daje słuchaczowi wyjątkowe poczucie dbałości o każdy szczegół. Znakomite.


‘These girls are educated at the expense of the state to distinguish themselves in music. They sing like angels and play violin, flute, harpsichord, organ, oboe, cello and bas-soon; in short, no instrument can deter them, however big it may be.’ That is what French humanist and historian Charles de Brosses wrote in 1739 about the girls who received their schooling in the Venetian orphanages which he visited. In one of these institutions, the Os-pedale della Pieta, Antonio Vivaldi worked as ‘maestro di violino’ and ‘maestro di concerti’ from 1703 to 1709, 1711 to 1717, 1723 to 1729 and 1735 to 1740. One of his tasks was ‘to pro-vide concertos for our girls and compositions for all types of instrument’.

Cztery koncerty na obój, jeden na dwa oboje i jeden na obój z fagotem z towarzyszeniem smyczków i basso continuo Antonio Vivaldiego (1678-1741) tworzą repertuar tej płyty. A to jedynie niewielka część ogromnej spuścizny koncertowej, jaką kompozytor pozostawił po sobie. Vivaldowskie koncerty był wzorem dla kolejnych pokoleń kompozytorów. A Vivaldi tworzył muzykę głównie dla dziewcząt z weneckiego sierocińca „Ospedale della Pieta”, gdzie pełnił funkcję „maestro di concerti” w latach 1703-1740. Wydaje się to dziś całkiem nieprawdopodobne, że dla takiej orkiestry powstawały utwory, które do dziś stanowią nie lada wyzwanie wykonawcze. Znakomity flamandzki oboista Joris Van den Hauwe wraz z muzykami Collegium Instrumentale Brugense pod kierunkiem wybitnego Patricka Peire nadali koncertom ciekawy powiew świeżości. Muzycy nie grają na instrumentach z epoki, ale ich interpretacja jest stylizowana, co nadaje całości bardzo satysfakcjonujący efekt. Wrażliwość muzyczna, ekspresja, pomysł i doświadczenie wszystkich wykonawców daje słuchaczowi wyjątkowe poczucie dbałości o każdy szczegół. Znakomite.
Alina Mądry - Audio Video 01-2019

Zobacz także:

  • EPRC 058
  • SIGCD 908
  • SIGCD 886
  • AV 2647
  • EDA 51
  • GEN 24877
  • FHR 156
  • PAS 1142
  • OR 0054
  • PROSP 0095