John Dowland: My Lord Willoughby's Welcome Home Smythes Allmayne My Lord Chamberlain, His Galliard
Thomas Robinson: A Toy A Fantasy The Queen's Goodnight Twenty ways upon the bells Passamezzo Galliard A Plain Song
Jimmy Page: Black Mountain Side (arr. Luca Pianca) Bron-y-aur (arr. Luca Pianca) Tangerine (arr. Luca Pianca)
Jimmy Page, Robert Plant, John Paul Jones: Bron-y-aur Stomp (arr. Luca Pianca)
William Byrd: The Woods so Wild
Peter Philips: Amarilli di Julio Romano
Matthew Locke: Allemande Courante Ayre
Anthony Holborne: A Ground
Jimmy Page, Robert Plant: Going to California (arr. Luca Pianca)
Anonymous: Le Rossignol Barafostus Dreame O´Carolan's Dream Dreweries Accordes
Ależ uczta! Dwoje muzyków, a tyle radości z muzyki i dobrej zabawy. W repertuarze dominuje muzyka wyspiarska. Z jednej strony zdominowana przez angielską muzykę dworską XVI i XVII wieku i kompozytorów takich, jak John Dowland, Thomas Robinson, Matthew Locke, William Byrd czy Peter Philips. A z drugiej strony możemy usłyszeć aranżacje na duet harfy i lutni utworów napisanych choćby przez Jimmy’ego Page’a dla Led Zeppelin. Wydawałoby się, że to zupełnie różne „muzyki”. A na płycie brzmią doskonale, gdzie tradycja celtycka, irlandzka, szkocka, walijska i brytyjska spotyka się w medium harfy i lutni. Te instrumenty znakomicie łączą wszystkie elementy w spójną całość. A do tego dochodzi wirtuozeria i melancholia, elegancja i ekspresja. Pełen profesjonalizm. Muzyczna uczta! The very special mixture of virtuosity and melancholy, so characteristic for the british way of making music, is clearly dominated by composers like John Dowland or Britten, Henry Purcell or the Beatles.
So, by arranging the tunes written by Jimmy Page for Led Zeppelin (acoustic works, with strong celtic roots), we didn't notice any substantial difference between Page and the ancients, and the result is that these pieces too are fitting perfectly the iconic instruments of the Irish/Scottish/English/Welsh tradition: the lute and the harp.
Grounds, Fantasies and Songs, contrasting feelings and situations that show the rich plurality of the "Fairest Isle“. Recorded 20-21 May 2016 at Villa San Fermo, Lonigo (Italy). Instruments: harp - Eric Kleinmann, 2007, Rangendingen; lute - Luc Breton, 1988, Vaux-sur-Morges
Ależ uczta! Dwoje muzyków, a tyle radości z muzyki i dobrej zabawy. W repertuarze dominuje muzyka wyspiarska. Z jednej strony zdominowana przez angielską muzykę dworską XVI i XVII wieku i kompozytorów takich, jak John Dowland, Thomas Robinson, Matthew Locke, William Byrd czy Peter Philips. A z drugiej strony możemy usłyszeć aranżacje na duet harfy i lutni utworów napisanych choćby przez Jimmy’ego Page’a dla Led Zeppelin. Wydawałoby się, że to zupełnie różne „muzyki”. A na płycie brzmią doskonale, gdzie tradycja celtycka, irlandzka, szkocka, walijska i brytyjska spotyka się w medium harfy i lutni. Te instrumenty znakomicie łączą wszystkie elementy w spójną całość. A do tego dochodzi wirtuozeria i melancholia, elegancja i ekspresja. Pełen profesjonalizm. Muzyczna uczta! Alina Mądry - Audio Video 02-2018