koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acc24315
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Accent
Nr katalogowy: ACC 24315
Nośnik: 1 CD
Data wydania: marzec 2016
EAN: 4015023243156
66,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: flet,
Rodzaj: kantata, preludia

Hasse / Bach: Bachasse

Accent - ACC 24315
Wykonawcy
Stefan Temmingh, recorder
Benno Schachtner, countertenor
The Gentleman‘s Band
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island CD of the Month
 
Hasse:
Cantata per Flauto
Bella mi Parto oh Dio
Scrivo in te l'amato nome

Bach:
Praeludium in F sharp Minor
Allemanda
Sarabande
Kein Artz ist aussen dir zu Finden
Die Obrigkeit ist Gottes Gabe
Leget euch dem Heiland unter
Dość frapujący tytuł płyty - złożenie dwóch nazwisk: Bach i Hasse. Oczywiście rzecz dotyczy Johanna Sebastiana Bacha i Johanna Adolpha Hassego. Obaj w dużym stopniu związani byli z królewskim dworem drezdeńskim Augusta II i III. I to chyba jedyna wspólna cecha. Choć uznawani są za kompozytorów baroku to różnice między nimi są ogromne. Choć ponoć się przyjaźnili. Bach - mistrz kontrapunktu, muzyki religijnej, który nigdy nie napisał opery, a Hasse - wręcz przeciwnie - był twórcą operowym i to jednym z największych wówczas. Połączenie ich „muzyk” wydaje się zatem zabiegiem ciekawym. I tak też jest. Wykorzystanie fragmentów kantat obu kompozytorów i kilku utworów instrumentalnych Bacha znakomicie pokazuje, jak styl włoski był im bliski. Choć Bach nie był we Włoszech, a Hasse wręcz przeciwnie - święcił tam operowe triumfy. Konfrontacja znakomita w interesującym wykonaniu.


Johann Sebastian Bach and Johann Adolph Hasse – the works and stylistics of the two composers could not be more different: religiousness and counterpoint encounter sensuous, erotic melodies. Hasse composed in the Italian style, Bach, on the other hand, never had the opportunity to travel to Italy, even though to do so was more or less obligatory for musicians in the 18th century. But Bach knew Italian music very well, and arranged countless concertos by Vivaldi or Marcello. In Dresden he attended operas by Hasse with his oldest son, Wilhelm Friedemann. At the time, as his son Carl Philipp Emanuel reported, the two composers actually became friends. Apparently opposites really did attract!

Stefan Temmingh, born in Cape Town, comes from a Dutch-South-African family of musicians. He is part of the young generation of world-class recorder players, and, regularly, compared to the legendary Frans Brüggen. As an Early Music specialist he plays with his baroque ensemble “The Gentleman’s Band” at renowned festivals and concert series. Benno Schachtner succeeded in establishing himself as one of the most promising German countertenors in the course of the last years. He is working regularly with René Jacobs, Hans-Christoph Rademann, and Christoph Spering. Schachtner is the first countertenor in the history of prestigious Bach International Competition Leipzig who received the title “Bachpreisträger”.

Dość frapujący tytuł płyty - złożenie dwóch nazwisk: Bach i Hasse. Oczywiście rzecz dotyczy Johanna Sebastiana Bacha i Johanna Adolpha Hassego. Obaj w dużym stopniu związani byli z królewskim dworem drezdeńskim Augusta II i III. I to chyba jedyna wspólna cecha. Choć uznawani są za kompozytorów baroku to różnice między nimi są ogromne. Choć ponoć się przyjaźnili. Bach - mistrz kontrapunktu, muzyki religijnej, który nigdy nie napisał opery, a Hasse - wręcz przeciwnie - był twórcą operowym i to jednym z największych wówczas. Połączenie ich „muzyk” wydaje się zatem zabiegiem ciekawym. I tak też jest. Wykorzystanie fragmentów kantat obu kompozytorów i kilku utworów instrumentalnych Bacha znakomicie pokazuje, jak styl włoski był im bliski. Choć Bach nie był we Włoszech, a Hasse wręcz przeciwnie - święcił tam operowe triumfy. Konfrontacja znakomita w interesującym wykonaniu.
Alina Mądry - Audio Video 04-2016

Zobacz także:

  • CAR 83349
  • CHE 01392
  • ARS 38561
  • ACD 22811
  • ALC 3146
  • HC 24002
  • CC 72984
  • ACD 22426
  • PN 2405
  • KTC 1833