koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acc24289
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Accent
Seria: Mozart Piano Concertos - Cristofori
Nr katalogowy: ACC 24289
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2014
EAN: 4015023242890
66,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: klawesyn, pianoforte
Rodzaj: koncert

Mozart: Piano Concerto KV175 Versions for harpsichord 1773 & fortepiano 1782

Accent - ACC 24289
Wykonawcy
Arthur Schoonderwoerd, harpsichord, fortepiano
Cristofori / Arthur Schoonderwoerd
Nagrody i rekomendacje
 
Muzyka21 5
 
Piano Concerto KV 175 - version for harpsichord & orchestra (Salzburg, 1773)
Piano Concerto KV 175 - version for fortepiano & orchestra (Vienna, 1782)
Ah, lo previdi KV 272 - Recitative, aria & cavatina for soprano & orchestra (Salzburg, 1777)
With his recording of two different versions of the Piano Concerto, K. 175, Arthur Schooderwoerd, one of the most sought-after interpreters on the fortepiano, presents the third part of his complete recording of Mozart's Piano Concertos on ACCENT. The early version of 1773 is Mozart's first piano concerto. In 1782 he revised the concerto, adapting it to the changed prevailing taste by replacing the original final movement with a Viennese rondo (K. 382). Arthur Schoonderwoerd also takes into account the advance in instrument building with his juxtaposition of these two versions: he uses a harpsichord for the early Salzburg version but plays the later Vienna version on a fortepiano .

As in the two previous recordings, Schoonderwoerd and his ensemble Cristofori have set themselves the objective of liberating Mozart's works from the sound ideals of the 19th and 20th centuries. The string parts in the orchestra have just one player each, resulting in a very slender and transparent sound that supports but never covers up the solo instrument.

This recording is completed by the concert aria "A lo previdi" (K. 272) for soprano and orchestra, sung by Johannette Zomer.

Recorded 13-17 May 2013, Eglise Notre-Dame, Besançon (France); Italian harpsichord after Giusti (1720), replica by Geert Karman (G-d’’’); tangent piano after Späth & Schmahl (1770), replica by William Jurgenson (F-f’’’)

Płyta zawiera Koncert KV 175 Wolfganga Amadeusza Mozarta w dwóch wersjach – wcześniejszej klawesynowej z 1773 roku i późniejszej na wczesny fortepian z 1782 roku. Artur Schoonderwoerd, znakomity interpretator dzieł klawiszowych Mozarta na instrumentach z epoki, pozwala nam wniknąć w sferę brzmieniową obu instrumentów. Znakomicie obrazuje to zmieniającą się w II połowie XVIII wieku stylistykę, której uczestnikami były odchodzący klawesyn i zdobywający popularność fortepian. Co istotne dla tego wykonania – zespół instrumentalny nie jest tylko tłem, ale współtworzy całość na równi z instrumentem solowym. Wyczucie epoki i interpretacja zgodna z ówczesnym idiomem nadaje temu nagraniu szczególnych walorów. Obie wersje koncertu przedziela recytatyw i aria Ah, lo previdi w wykonaniu Johannetty Zomer, która wzbogaca świat mozartowskiej muzyki na tej płycie. Godne polecenia.
Alina Mądry - Audio Video 02-2014

Zobacz także:

  • PROSP 0108
  • COV 92404
  • GEN 25909
  • GIM 054
  • AVI 8553532
  • ACD 22813
  • CHAN 20292
  • LWC 1259
  • PTC 5187125
  • HC 23030