Wydawnictwo: Bis
Nr katalogowy: BISSACD 1705/06
Nośnik: 3 SACD
Data wydania: maj 2008
EAN: 7318591705062
Nr katalogowy: BISSACD 1705/06
Nośnik: 3 SACD
Data wydania: maj 2008
EAN: 7318591705062
Handel: Twelve Grand Concerto's: 12 Concerti Grossi, Op. 6
Bis - BISSACD 1705/06
Kompozytor
George Frideric Handel (1685-1759)
George Frideric Handel (1685-1759)
Utwory na płycie:
- Concerto Grosso in g Major, op.6/1, Hwv 319: 1. Largo
- Concerto Grosso in g Major, op.6/1, Hwv 319: 2. Allegro e Forte
- Concerto Grosso in g Major, op.6/1, Hwv 319: 3. Adagio
- Concerto Grosso in g Major, op.6/1, Hwv 319: 4. Allegro
- Concerto Grosso in g Major, op.6/1, Hwv 319: 5. Allegro
- Concerto Grosso in f Major, op.6/2, Hwv 320: 1. Andante Larghetto
- Concerto Grosso in f Major, op.6/2, Hwv 320: 2. Allegro
- bissacd170506_08.mp3
- Concerto Grosso in f Major, op.6/2, Hwv 320: 4. Allegro ma Non Troppo
- Concerto Grosso in e Minor, op.6/3, Hwv 321: 1. Larghetto
- Concerto Grosso in e Minor, op.6/3, Hwv 321: 2. Andante
- Concerto Grosso in e Minor, op.6/3, Hwv 321: 3. Allegro
- Concerto Grosso in e Minor, op.6/3, Hwv 321: 4. Polonaise. Andante
- Concerto Grosso in e Minor, op.6/3, Hwv 321: 5. Allegro ma Non Troppo
- Concerto Grosso in a Minor, op.6/4, Hwv 322: 1. Larghetto Affettuoso
- Concerto Grosso in a Minor, op.6/4, Hwv 322: 2. Allegro
- Concerto Grosso in a Minor, op.6/4, Hwv 322: 3. Largo e Piano
- Concerto Grosso in a Minor, op.6/4, Hwv 322: 4. Allegro
- Concerto Grosso in d Major, op.6/5, Hwv 323: 1. Ouverture. Larghetto e Staccato
- bissacd170506_20.mp3
- bissacd170506_21.mp3
- bissacd170506_22.mp3
- Concerto Grosso in d Major, op.6/5, Hwv 323: 5. Allegro
- Concerto Grosso in d Major, op.6/5, Hwv 323: 6. Menuet. un Poco Larghetto
Concerto grosso No.1 in G major, HWV319
Concerto grosso No.2 in F major, HWV320
Concerto grosso No.3 in E minor, HWV321
Concerto grosso No.4 in A minor, HWV322
Concerto grosso No.5 in D major, HWV323
Concerto grosso No.6 in G minor, HWV324
Concerto grosso No.7 in B flat major, HWV325
Concerto grosso No.8 in C minor, HWV326
Concerto grosso No.9 in F major, HWV327
Concerto grosso No.10 in D minor, HWV328
Concerto grosso No.11 in A major, HWV329
Concerto grosso No.12 in B minor, HWV330
Concerto grosso No.2 in F major, HWV320
Concerto grosso No.3 in E minor, HWV321
Concerto grosso No.4 in A minor, HWV322
Concerto grosso No.5 in D major, HWV323
Concerto grosso No.6 in G minor, HWV324
Concerto grosso No.7 in B flat major, HWV325
Concerto grosso No.8 in C minor, HWV326
Concerto grosso No.9 in F major, HWV327
Concerto grosso No.10 in D minor, HWV328
Concerto grosso No.11 in A major, HWV329
Concerto grosso No.12 in B minor, HWV330
Nowe nagranie najlepszej polskiej orkiestry barokowej Arte dei Suonatori! Audiofilskie wydanie kompletnej wersji Concerti grossi op. 6 Jerzego Fryderyka Haendla zrealizowane dla szwedzkiej wytwórni BIS (Label of the Year 2008 - Midem Classical Awards)- 3 płyty SACD
Dwanaście wielkich koncertów zyskało sławę jako "Opus 6", gdy w roku 1741 ukazało się drugie wydanie dzieła, zgodnie z numeracją Walsha dla wydanych dzieł instrumentalnych Haendla. Op. 6 jest powszechnie uznawane za arcydzieło muzyki orkiestrowej Haendla, będąc, wspólnie z "Koncertami brandenburskimi” Bacha, przykładem najwspanialszej muzyki instrumentalnej późnego baroku. Bach wykorzystał różnorodne instrumenty solowe, ale nie skomponował swoich sześciu koncertów jako kolekcji. Haendel wniósł niewyczerpaną pomysłowość oraz wyjątkową subtelność do całości zbioru 12 koncertów, które napisane są po prostu na dwoje skrzypiec solo, wiolonczelę, continuo i smyczki ripieno (tzw. "tutti") chociaż rękopis koncertów nr 1, 2, 5 i 6 zawiera również dwa głosy obojowe. Dokładne zaplanowanie schematów tonacji, różnorodność typograficzna części oraz szeroki zakres muzycznych odniesień zawartych w op. 6 stanowią monumentalny testament haendlowskiej wszechstronności ekspresyjnej i strukturalnej.
Dwanaście wielkich koncertów zyskało sławę jako "Opus 6", gdy w roku 1741 ukazało się drugie wydanie dzieła, zgodnie z numeracją Walsha dla wydanych dzieł instrumentalnych Haendla. Op. 6 jest powszechnie uznawane za arcydzieło muzyki orkiestrowej Haendla, będąc, wspólnie z "Koncertami brandenburskimi” Bacha, przykładem najwspanialszej muzyki instrumentalnej późnego baroku. Bach wykorzystał różnorodne instrumenty solowe, ale nie skomponował swoich sześciu koncertów jako kolekcji. Haendel wniósł niewyczerpaną pomysłowość oraz wyjątkową subtelność do całości zbioru 12 koncertów, które napisane są po prostu na dwoje skrzypiec solo, wiolonczelę, continuo i smyczki ripieno (tzw. "tutti") chociaż rękopis koncertów nr 1, 2, 5 i 6 zawiera również dwa głosy obojowe. Dokładne zaplanowanie schematów tonacji, różnorodność typograficzna części oraz szeroki zakres muzycznych odniesień zawartych w op. 6 stanowią monumentalny testament haendlowskiej wszechstronności ekspresyjnej i strukturalnej.